Nevím proč to řešíte pořád dokola.
Nakonec nejlepší řešení, pokud už účetní z nějakého důvodu používá Pohodu (třeba proto že má více firem na starost), je jako ISP mít vlastní systém na míru (což většina z nás má, a dobře ví proč), který na základě databáze klientů/tarifů/jiných nastavení vystavuje doklady sám, sám si stahuje x krát denně platby z banky, sám si to páruje, rozesílá upomínky, zpracovává případný kredit, pokud zákazník zaplatil cosi navíc/předem, neplatiče po čase omezuje/odpojuje apod. Kdo je v oboru dýl, ví, že není nad fungující automatizaci, lidi do toho zanášejí jenom chyby.
Tohle Pohoda nikdy umět nebude, je to program na účetnictví.
Pohoda umí zpracovat XML seznamy dokladů a plateb, takže účetní je spokojená že jí to taky sedí a spořádaně odevzdává výkazy na finančák.
Třeba moje účetní Pohodu má (dělá externě více firem), a je spokojená. Já taky, 1x za měsíc jí nahrnu do mailu pár XML souborů, ona s tím má minimum práce, ...
Takže závěrem, abych zareagoval na původní příspěvek, ... nenutil bych Pohodu do něčeho, na co není dělaná.