Možná by mi stačilo něco jednoduchého, jak ověřit zda ten který port je skutečně průchozí či ne, na určitou vnitřní IP z vnějšku. Mám problém s jedním VoIP telefonem za MK3, který funguje spíše sporadicky, velmi často se nezaloguje na sip server, Včera jsem jej zkoušel za MK1 a zdá se že funguje jak má. Zkoušel jsem jej i na několik desítek vteřin odpojit od sítě, abych nasimuloval nějaký výpadek či restart některého Mikrotiku. Vždy se připojil do několika desítek vteřin na sip server. Když jsem se připojil do konzole VoIP telefonu kdy byl přístroj u něj, tak jsem si z ní pingl na sip.fayn.cz bez problémů s průměrnou odezvou 27ms. Majitel taky hlásí další problém s postupným zhoršováním slyšitelnosti během hovoru až k nesrozumitelnosti. S internetem potíže nemá. Popíši jak to mám nastaveno v síti.
MK1
in - wlan veřejná IP
out - ethernet 192.168.1.1
|
V
MK2
in - ethernet 192.168.1.49
out - birdge - wlan 192.168.22.1
|
V
MK3
in - wlan 192.168.22.55
out - wlan 192.168.6.1
VoIP telefon - IP 192.168.6.15
Nikde není nic filtrováno nebo omezováno kromě šířky pásma klientům v SQ. Jsem z toho už jelen.