basty
No oxidovat na kolících mohou oba typy. U AGM nevím proč, děje se nám to vždy jen na jedné baterii na záporném pólu(zálohujme 24V takže 2baterky do série), úplně jsem neeooglil proč, protože to s náma zatím nevyběhlo, ale myslím že u těch autobaterií, kde musíš sem tam dolít nějaký ten elektrolyt se nějaká ta sračka odpařuje. Ty autobaterie by bylo dobré asi i připojit nějakým originálním olověným udělátkem jako u motoru auta, já sprostě uchytil kabely klasickou objímkou na hadice a ta se za půlroku oxidací rozpadne 😃 .
Co jsem se dočetl od kempařů tak používají trakční baterie, protože při dobíjení nesmrdí a mají úžasnou funkci, že se mohou vybít skoro až na samotnou nulu a bez problémů jdou pak nabít (nějaké hluboké vybíjení nebo tak se tomu říká). A ještě na ty trakční je potřeba prej nějaká speciál nabíječka, tak to by bylo asi ve tvém případě zjistit, jestli by byla ta intexa vhodná. Ale jestli ta stará taky byla trakční a nic se ti za tu dobu oxidací nerozpadlo, vesele bych v tom pokračoval 🙂.
Jo a rozdíl mezi klasikou do auta a trakční je v tom startovacím výkonu. S trakční bys v zimě auto nemusel nastartovat, ale s klasikou která dokáže ze sebe krátkodobě vymáčknout vyšší proud ano.
Snad tu nepletu páté přes deváté, ale snažím se to nějak vysvětlit z mých zkušeností 🙂