Ty NAT typ hlásí test konektivity v PS a mají cca význam takto:
NAT Type 1 -> Open = otevřené plné spojení oběma směry, konzole má přímo veřejnou IP adresu nebo je dělán NAT1 na ni, pípadně si pomocí UPnP může otevřít cokoliv a není omezeno spojení žádným směrem
NAT Type 2 -> Moderate = obousměrně na konzoli jsou otevřené TCP a UDP porty: 80, 443, 465, 983, 3478-3480, 3658, 5223, 6000-7000, 9293, 10070-10080
NAT Type 3 -> Strict = není průchozí něco z požadavku typ 2
Problém je, pokud konzole nahlásí, že je NAT v režimu moderate, tak bude fungovat sama o sobě, půjde se připojit na PSN, chat, updaty atd, ale vůbec to negarantuje, že půjde hrát hry, protože každá hra si stanovuje vlastní požadavky pro ten stav moderate. Běžné je, že některá hra chce mít možnost použít porty tcp+udp 7500-17899 a 30000-40399 a jiné stačí jen nějaký jeden, třeba 1935 pro Call Of Duty.
Pokud je hlášen stav NAT typ 3, tak řada věcí nebude fungovat pravděpodobně vůbec. U NAT typ 2 bude určitě fungovat vše originál SONY a služby SONY, ale není jistota, že budou fungovat další hry (většinou fungují), jen u toho NAT typ 1 je "jistota".
V podstatě buď ty porty se dají na konzoli nasměrovat ručně nebo si je otvírá dle požadavku a potřeb pomocí UPnP, pokud je na routeru povolen.