Zdravím, potřebuji poradit ohledně nastavení Mikrotiku.
Již pár let mám doma RB951G-2HnD k naprosté spokojenosti, když jsem ale na konci roku 2015 pořídil nový telefon (Lumia 950) začal jsem mít problém s odpojováním tohoto telefonu z wifi.
Mikrotik v logu napíše "disconnected extensive data loss" a telefon se odpojí a již není schopen nalézt jakoukoli wifi, pomůže a jeho restart, nějakou dobu to zase běží než se stane to samé.
Všechna ostatní zařízení (NTB, PC, tablet, jiné telefony, foťák…) připojená k wifi funguje OK, dělají to jen" 2x Lumia 950 a 1x Lumia 650 - říkal jsem si vada telefonu, nevypustili je na trh zrovna v nejlepší kondici a oni to čase poladí.
Přes několik aktualizací jak telefonu na Mikrotiku to však trvalo dál. Mikrotik jsem dal tedy do šuplíku a koupil TP-Link Archer C2, ten sice spojení držel, ale začal jsem mít jiný problémy které jsem z Mikrotiklu neznal (sekání videí po LAN, ping ve hrách...), říkal jsem si holt slabá mašina a vrátil jej zpět a vzal Archer C5 a on se choval úplně stejně :-S tak šel také zpět a já holt se vrátil na mikrotik a dál doufal.
Když nedávno vyšel nový RB962UiGS-5HacT2HnT, tak jsem jej objednal s nadějí ve změnu, minimálně alespoň na 5GHz byla šance, bohužel se chová stejně jako RB951 a to jak na 2,4GHz, tak na 5GHz - disconnected extensive data loss.
Měl jsem ještě půjčený nějaká základní netgear, ale tam se telefon odpojuje stejně jako na Mikrotiku.
Můj závěr tedy je, že jde o nějakou nekompatibilitu Nových Lumií s určitým nastavením wifi - TP-link běhal OK, Mikrotik a Netgear ne.
Napadá vás co kde zkusit změnit?
Mikrotik je už trošku nad mé schopnosti a jsem rád, že zvládnu základní nastavení při zavedení do provozu pomocí winboxu, tak případně prosím polopaticky :-)