Stepane, zakaznikovi ukazu rozdil mezi jeho UPC a nasi linkou, prave na youtube a mam ho. Takto prosim chapej muj prispevek. Zakaznik je BFU, funguje na jednoduche dukazy. Mya dva se muzeme samozrejme zavrit ve hvezdarne a zkoumat henty planety.
P.S. nachazime se v sekci zacatecnici/zakaznici. Tedy podle prostredi vyberu uroven dialogu.
Tak poraď, Štěpáne, jak má laik (ála malý ISP) poznat kvalitní zahraniční konekt? Speedtest a tracert a testovat jednolivé servery? ...
Thx
to je na půldenní přednášku
Tedy v naprosté krátkosti - nejdřív je třeba definovat co to je vůbec "nejrychlejší" (kapacita ?, kapacita z hlediska garance nebo maxima ?, latence ?, jitter ?, AS-PATH ?, ...) a nejkvalitnější (více cest, zálohy, stabilita, spolehlivost tras, SLA, support, CDN, direct peers ...)
Z hlediska původní otázky s požadavkem na online hraní her, tedy latence a RTT to bude stát vždycky za starou bačkoru aneb slovy Velkého Pornoherce - physics you can't bend ! Rychlost síření světla v optickém kabelu je cca 0.65 * c, tedy cca 200 000 km/s. Přímá vzdálenost mezi Lhotou s Sydney je cca 20 000km, tedy 100ms v naprosto ideálním případě lattence, RTT 200ms+, a v reálu to bude ještě výrazně víc minimálně krát dvě. Na hraní her nic moc, spíš nic než než moc.
Oceánii má slušně pokrytou - co si pamatuju - NTT a HE.
Z hlediska malého ISP je to nějakém souhrnu dat (pering db, looking glass, CDN, testy, ...) a jeho prioritách ...