Zdravím, máme na síti asi 12 spojů Summit, různé verze. QAM, Narrow, SDV, BT. Stává se nám, že po čase vytuhne jedna strana spoje, většinou nejdřív management, a po nějaké době spoj přestane přenášet uplně data. Problém se objevil poprvé při přechodu z routované sítě na vlanovou. U routingu si nevybavuju, že by se mi někdy něco takového jako vytuhnutí spoje stalo.
Při postupném přecházení na switche HP1910/1920 se začalo u některých spojů objevovat v grafech chaotické zobrazování některých hodnot. Po zalogování, se spoj například v možnostech nastavení ukazoval frekvence 10, 20, 30 Mhz, a u různých nastavení ukazoval nečitelné znaky. Pokud se spoj restatoval, vždy se nastavení na chvíli opravilo.
Čím více spojů se předělávalo na vlany, tím horší to bylo. Momentálně se nám stává, že několik jednotek (3-4) jsou regulerně nedostupné na ping, data propouští, ale jen čakáme až uplně vytuhnou. Pak se tam musí zajet, vypnout/zapnout, a pak se zase čeká.
Teď už Summit spoje nekupujeme delší dobu, ale stávající jsme chtěli zužitkovat, byť spíše na zálohy apod, ale v tomto stavu je to neúnosné.
Zkoušel jsem i jednotlivé spoje dát do sólo vlan, ale i u těchto se objevují problémy. Můj první předpoklad totiž byl, že když se spojů vidí víc, mají problém. Toto se ale nepotvrdilo.