A u prolongace stavajici smlouvy muze byt tedy 36? I kdyz o to zakaznik nepozadal a poskytovatel ho oslovi sam ?
to je dotaz na právníka, což nejsem. Asi bude hrát roli, zda děláš prolongaci dodatkem (stále té první) smlouvy a nebo uzavíráš celou novou smlouvu :)
To že maximální doplatek za vázanou dobu v případě předčasného ukončení smlouvy a zároveň je zákazník spotřebitelem, činí 1/5 zbývajících paušálů snad už je obecně známo.
Jo a bacha:
(8) Smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací, jsou neplatná.
a ještě k těm tarifům. Řekl bych, že můžeš mít ceny použité z ceníku, ale ten ceník pak musí být nedílnou součástí smlouvy (čili přiložen a podepsán). I když občanský zákoník umožňuje i ústní dohody, tak v případě telekomunikací je povinnost mít papírovou smlouvu. Smlouva musí být aktuální, tedy nejenom z pohledu cen a tarifů, ale i z pohledu legislativy. Velcí to šalamounsky řeší tzv. přílepkem k faktuřeúvyúčtování, kde např. zmíní, že dle úpravy ZOEK se mění smluvní ujednání tak a tak a nemusí pak dělat dodatek nebo novou smlouvu. Že bys dal na přílepek změnu tarifu si ale neumím moc představit.
(1) Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy
e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,
f) informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování,
c) popis poskytované služby, zejména
3. minimální nabízená a minimální zaručená úroveň kvality poskytované služby a zejména lhůta pro zahájení jejího poskytování, popřípadě datum zahájení,
A vůbec ztráta času. Si to přečtěte v zákoně. A pokud tomu nerozumíte, je to jen signál k tomu, aby jste si najali právníka :) :).