jisi V tomto kontextu se oprávněně domnívám, že ani VOP nejsou povinné v písemné podobě.
To se domníváš mylně. Telekomunikační služby nejsou volná živnost. Jsou specifické ve svém pojetí. Proto existuje ZoEK. Proto existuje ČTÚ, která převzalo část pravomocí živnostenského úřadu. Proto je písemná forma smluvního vztahu žádoucí. Písemná (definovaná písmem), nikoliv nutně papírová.
jisi Jinak jak jsem již psal VOP je smlouva (nebo její dodatek) a tak se k nim má i nahlížet.
Jak jsem psal výše, VOP je součást smluvního vztahu, ke kterému je třeba Návrh na uzavření smlouvy a Přijetí nabídky.
Dodatek k VOP, ve smyslu nadstandardních podmínek pro konkrétního zákazníka, je třeba řešit písemně. Opět s doložitelným projevem vůle ze strany zákazníka. Např. potvrzením SMSkou nebo kliknutím na potvrzovací link zaslaný zákazníkovi mailem. Jak SMS, tak mail, ale musí být nějakým předchozím způsobem autorizovány zákazníkem. Projev vůle platbou není v tomto případě postačující, protože platbu zákazník zasílá pravidelně, tak nebo tak. Projev vůle změnou částky platby už je na tom o něco lépe, protože změna poslané částky je "kódováním informace". Ale to jsme v rovině akademické diskuze.