U nás to bylo tak, že ISP dal seznam klientů a technici Starnetu je obcházeli, měnili jim zařízení a sepisovali nové smlouvy.
Když klienta zmigrovali, tak to nahlásili a původní ISP za něj dostal nějaký many.
Když mezitím přešel nějaký klient ke Starnetu sám, tak ISP nedostal nic.
Celý přechod trval asi rok a půl.
Každopádně příchod Starnetu k nám do dědiny znamenal dost nekalé praktiky :
- klienty sháněli tak, že rozhlašovali, že původní ISP končí, ať jdou ke Starnetu
- odpojovali původnímu ISP krabičky, co měl třeba na střechách paneláků, kam se oni také dostali
- zarušování a přepalování pásma se stalo naprosto běžnou věcí
- původní ISP měl problém dotáhnout silnější lajnu do města, nejdříve to vypadalo ok, ale když se poskytovatel optické trasy dozvěděl, že je v cíli i Starnet, tak najednou nešlo nic
A až pak to původní ISP prodal Starnetu. Ale né kvůli Starnetu, ale kvůli tomu, že už ho to nebavilo.
Jinak mám zkušenosti se dvěma technikama od Starnetu. Jeden nebyl schopný nastavit novou IP v Mikrotiku, takže jsem musel jet za kamarádem, kde na mně čekal bezradný technik a já to musel nastavit.
Druhý případ, kdy přepojovali mojí síť. Výměna krásně dostupného AP trvala 5 hodin a večer volal technik, že mi tam dal omylem jiné AP, že by potřeboval ještě přijet a vyměnit ho.
Také mám od nich veřejnou IP, ale např. na Winbox se zvenku přes jeho standardní port nedostanu, blokují ho.
Jinak z pohledu klienta linka funguje ok a na kvalitu linky si nemohu stěžovat.
Zdar Max