Tak se taky hlásím do klubu naštvaných na skylink. Kontaktoval nás zákazník, že má stále problémy se jejich TV přes internet. Zákazník je připojený optikou o dostatečné kapacitě. Jeho TVbox jsme připojili kabelem a zkoušeli i měnit routery. Při kontaktu podpory skylinku bylo zákazníkovy řečeno, že má nekvalitní pomalý internet. Při argumentaci že je internet dostatečně rychlý (zkoušeli jsme mu tam pouštět rychlosti i 100+ Mbit) začali tvrdit, že má zákazník velký jitter a že je problém u poskytovatele. Když pominu, že je na té optice jitter opravdu malý tak jsem nepochopil jak to souvisí se sledováním unicastové TV.
Někdy v létě jsem poslal přes jejich webové rozhraní dotaz že prosím o kontakt na nějakého technika se kterým by rád probral technické detaily jejich služby, jestli je možné se s nimi nějak na přímo propojit (nejlépe přes NIX) atd... Jak to máme vyhodnocovat respektive podle čeho oni dávají zákazníkovy takového informace jestli mají třeba nějaké logy. Po cca týdnu mi volala operátorka s žádostí o upřesnění dotazu že neví co po nich chci. Domluvili jsme se, že se mi ozve nějaký technik se kterým to probereme. Nikdo už se neozval.
V posledních dnech nás opět kontaktovalo několik zákazníků s tímto problémem. Zkouším opět volat na skylink a urgovat řešení problému. Nejprve začali tím, že když od nich nemám žádnou službu, tak že mi nemají jak pomoci. Potom jsem dohledal číslo nějakého jejich ticketu z léta což mi řekl že podle toho to neumí nalézt, ale nakonec to našel podle emailu. Po výhružce, že se mi nelíbí, že poškozují jméno naší firmy a že zvažuji oslovit právníka a ČTÚ operátor slíbil, že se ještě ten den ozvou. Opět nic. Postiženým zákazníkům nabízíme bezplatnou instalaci našeho TVboxu s odkladem začátku fakturace aby jim ten skylink mohl doběhnout, ale záhadně to někteří nechtějí. Provozujeme v naší síti 4net.TV u stovek zákazníků a myslím že už máme nějaké zkušenosti. Podle toho jak se to chová, tak má skylink problém s nějakou kapacitou. Ať tedy přizná chybu s nějakým příslibem nápravy a ne to házet na ISP.
Včera jsem oslovil Jakuba Rejzka s žádostí o pomoc o nějakou moderaci tohoto problému. Slíbil mi, že to bude za Výbor nezávislého ICT průmyslu s nimi řešit.
Nebylo by špatné, kdyby se přidaly i další ISP.