Ahoj,
pochlubte se jaké používáte kompresory na zafukování optiky na přípojky do 200m? :-) trubičky max průměr 10/6mm.
Zda používáte nějaké menší nebo velké :-)
Ahoj,
pochlubte se jaké používáte kompresory na zafukování optiky na přípojky do 200m? :-) trubičky max průměr 10/6mm.
Zda používáte nějaké menší nebo velké :-)
Takové kousky se dají i s (nějakým trošku lepším) malým elektrickým, ovšem problém je ta elektrika v terénu. My používáme Weha WFK 9, je to schopno zafouknout výrazně delší trasu než 200m. A samozřejmě platí že kdo maže (a čistí), ten jede ;-)
Stačí dvoupístový elaktrický. Jak píše Rsaf problém je elektrika. Motor má 2,2kW a pří rozběhu to schodí i rychlejší 16A jistič. Vozili jsme k tomu 5,5kW centrálu.
Už jsem tu psal několikrát. Aircraft airboy 261E plus kipor 2600P v létě funguje...zima tomu vadí... Vše lehké pro manipulaci pro 1 člověka
K zafukování mikrotrubiček se mi osvědčil "cluster" z běžných levných 24l olejových kompresorů. Celkem 3 kompresory Scheppach HC 25 spojené krátkými hadicemi s rychlospojkami a sloučené mosaznou roztrojkou https://www.mojedilna.cz/vzduchova-rozt ... gK7BPD_BwE Na manipulaci a převoz skladné a lehké, 16A jistič ty 3 kompresory utáhne a pro zafukování mikrotrubiček jsou množství vzduchu i tlak dostatečné.
No ale tlak je furt jen 8 barů. Osobně bych už kompresor pod 10 barů nekupoval. S 8 barovým je 7/4 trubička na 200-350m trochu vopruz. S 10 barama to šlo pěkně.
Už jsem tu psal několikrát. Aircraft airboy 261E plus kipor 2600P v létě funguje...zima tomu vadí... Vše lehké pro manipulaci pro 1 člověka
V zimě si to můžeš nechat běžet v nastartovaném autě s topením puštěným na max a ven jen hadice a el k centrále. Nemá někdo zkušenost s kiporama a spojováním pro větší výkon a připojení kompresoru 2.2kw?
Už jsem tu psal několikrát. Aircraft airboy 261E plus kipor 2600P v létě funguje...zima tomu vadí... Vše lehké pro manipulaci pro 1 člověka
V zimě si to můžeš nechat běžet v nastartovaném autě s topením puštěným na max a ven jen hadice a el k centrále. Nemá někdo zkušenost s kiporama a spojováním pro větší výkon a připojení kompresoru 2.2kw?
Ano, to jsme dělali jindy když byl venku studený vzduch a kabel vůbec nelezl do chr.
Ono to bude částečně i centrála i kompr. Mít velký auto a oboje v teple tak cajk...
Obecně doporučuji nedělat tak dlouhé úseky a malýma trubkama. Když jsme počítali počet klientů na box tak nám to vycházelo na 8-12kl max a délky něco přes 100m max.
Více už nevychází finančně, lepší udělat další box. Plus problémy se zafukovanim, montáži apod.
Tak ono jde o to, že ne všude ten box jde dělat a je to další vaření.
Jn vždy záleží. Pokud je to tak, tak bych volil spíš 10/6 min na takový vzdálenosti.
To je fakt, ale pak už se nám ten výkop zvětšuje. Ono třeba u nás to byla ulice s pozemky 2000m2 a pak je to všude daleko a když tam jsou tři uličky vedle sebe je to "jen" 16 domů, ale metry rostou a ono 20x10mm + 6x12mm do budoucna je už pořádné bago trubiček. Ono i v těch 7/4 je to pěknej svazek. A dávat na každou ulici mikos sloupek je hnusný a navíc když nemáš veřejné pozemky a je to jen soukromý+hned chodník, tak to je opruz domlouvat. Nakonec když si půjčíš pořádnej kompresor na optiku 15 barů 1m3/min co se na to správně používá, tak to vlákno musí letět samo. Ale na tu 4ku se mi osvědčila 1.7ka se strunou 2vlákno a na to špičku 3.6mm a jelo to konstantně krásně s 10bar/300l/m kompresorem. Spíš nějak nechápu jak udělat ulici která má víc jak 500m, to se vážně dělá podružnej rozvaděč po 100m?
Ano, děláme to tak. Akorát že zemní box 350 kc, opt. Spojka 650kc. To je vše .. proto nechápu moc ty dlouhý přípojky.
V ulici 500m uděláme jeden rozvaděč na začátku a druhý na konci. Do 250m MT 7/3.5 se kabel 1,7mm dá zafouknout. Potřeba je minimálně 10bar kompresor 400l.
Tak na dlouhé úseky a v chodníku, kde nemáš jinou možnost, máš nejlepší dát kabelovou komoru. Nestojí to svět a pokud tam je zámkovka, tak dáš víko na zámkovku a není to skoro vidět.
Máme velký kompresor, který má 15 bar a 3 m3 průtok vzduchu, ale na domácí přípojky to není moc komfortní. Resp. fouknete to tam raz dva, ale není to k tomu, aby to dělal jeden technik sám :-)což je náš záměr, aby mohl technik sám realizovat přípojku od záfuku ze sloupku / komory až po gpon u klienta :-)
Presne takove reseni jsme hledali. Proto to mame jak to mame. U pripojek klientu stejne nejcasteji realizujeme el. od klienta. Mame 2x 50 buben prodluzky a vzdycky natahneme. Navic kdyz mame pripojky kolem tech 100m +-, tak nam to vyjde skoro vzdy. Pokud ne, zkusime el. od kllienta pobliz. Pokud ne, dame centralu, kterou zase 1 clovek bez problemu da, kompresor to same.
U té WKF 9 píšou až 12bar. Z výroby je to nastavené asi na 9 a prozatím jsme neměli potřebu s tím hýbat. Foukáme s tím jen 3mm kabely, foukačkou z CO posuvu. do trubiček 10/5.5 jsou nejdelší vzdálenosti tak 150m, na delších páteřních máme 14/10 a té jsem nafoukal 550m bez zaváhání. Jede na o i 45mm Grundomat.
Dlouhodobý záměr je, že bude kompresor víceméně napevno v autě vč. vyvedeného výfuku, navijáku hadice a pevné odvíječky s kabelem tak, aby vybalování/balení nezabralo víc jak 5 min. Vše vytahat z auta, nanosit někde ke klientovi a zase to uklidit je klidně hodina, což je při dnešní ceně práce sakra znát.
souhlas... zatim nemame takove auto, ale tohle je idealni stav.
Pokud to nekdo dotahnete do konce, tak by to stalo za fotecku :-) myslim, ze to oceni vice lidi, kteří to delaji kazdy den :-)
Mi ty MT vsechny (kde je predpoklad ze se pripoji) zafoukneme nez je odbocime ke klientum. Pak se kope u klienta a primo se zapojuje nebo to pocka u zdi. Staci jeden technik, ktery to provrta, svari a aktivuje.
To mi třeba nepřipadá úplně rozumné. V době výstavby v ulici je u nás nemalá část lidí, kde není úplně jisté kdy a kudy se to bude dělat dovnitř, jaký kus se bude tahat ještě uvnitř (aby to nekončilo někde u podlahy v garáži...), takže bych měl strach, že to budu mít krátké, nebo zbytečně dlouhé, případně že kabel poškodím když ho budu prostrkovat přes stěnu.
📡 Telekomunikace.cz