Za mě neexistuje žádný komerčně prodávaný záložní zdroj, který je dobrý. Všechny jsou stavěny na cenu a vydrž či péče o baterii je na druhé koleji.
Nejlepší prvky dělá za mě victron, ale stojí to.
Osobně používám produtky od firmy Axpert, protože stojí o hodně méně a chodí skvěle.
Pokud nechcete řešit umírající (olověné / gelové) baterie kupte si litihium. Victron i Axpert s nimi umí pracovat vcelku dobře.
Nepíšete jak dlouho to má zálohovat... Tak já si tipnu. Čerpadla budou mít odběr 40W a na rozběh potřebují 300W a chcete zálohovat běžný denní výpadek tj 12 hodin.
Rozběh budeme ignorovat - měnič jej zvládne.
Vlastní spotřeba měniče 20W + 40W * 12h = 720Wh pro 12V systém je to 720/12=60Ah. Pokud to bude li-ion, stačí baterie o 20% větší, stejně tak pro LiFePO4, pokud to bude olovo je potřeba baterie minimálně 2x větší, lépe 3x. Olověným baterkám nesvědčí hluboké vybíjení.
Měnič
Axpert VP 12V 1000W PF1 - 4890Kč
Baterie
LiFePO4 4x 3,2V/60Ah 9600Kč + BMS z číny a jsme na 10000Kč (zvládne 10h s dlouhou životností)
nebo
Olovo - carbon 12V/200Ah za 14000Kč (zvládne 16h s dlouhou životností, 40h do úplného vybití)
nebo
levné olovo startovací / trakční / gelové / bazarové
sehnat jdou kolikrát vyřazené gelovky 100-180Ah za cenu kolem 1000-1500Kč za kus. Obvyklé pro malý odběr nějaký rok poslouží. Můžete tam dát třeba starou startovací baterii z auta, která v zimě špatně startuje a nechat ji tam dožít.
Je nutné správně nastavit měnič / nabíječ. Nepřekračovat koncové napětí, nevybíjet nikdy pod 50%, raději nechodit pod 60%, tj u 12V olova cca 12,3V. Pokud si tam dáte starou startovací baterku, klidně ji týrejte do 11V.