midnight_man v autobateriach lion lifepo4 su clanky vedla seba normalne ulozene a nie su stahovane nicim
Cylindrické články kompresi nepotřebují, tam je zajištěna z principu jejich konstrukce. U prismatických článků je komprese nutná, vyžadovaná v podstatě vždy výrobcem v datasheetu. Jen tehdy vydrží články udávané cykly a parametry. Ono to není ani tak složité zajistit, stačí k tomu dvě silné spárovky, závitovky a utažení se správným momentem.
Hotové baterky jsou bohužel často z článků té nejhorší kvality, bez komprese, s neodpovídající levnou BMS a tenkými vodiči. Tohle prostě ne. Pak se není co divit že to hoří. Ještě jsem neviděl na netu rozborku hotové baterky co by se neukázala jako konstruční katastrofa. Ani ten tolika lidmi opěvovaný čínský Pylontech není po stránce kvality konstrukce žádná výhra, a to je to tu prodáváno v podstatě jako drahý luxus.
Třeba pán zde vyrábí LiFePO4 baterky na zakázku https://www.bakom.cz/ , na YT má už dost videí kde konstrukci dost dopodrobna vysvětluje a má tam mimo jiné právě i rozborky několika hotovek.