Sorry jako - ten zákazník je retard nebo neumí číst? V ZoEK je přímo § 63, který upravuje "Náležitosti smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací a připojení k veřejné komunikační síti a uveřejňování informací". Mezi povinné náležitost smlouvy patří mimo jiné i informace jaké bude vypořádání smluvních vztahů při ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena. A taky se tam píše, že poskytovatel má právo na úhradu nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek - § 63 (1) p) 2.
A pokud si zákazník myslí, že instalace připojení nic nestojí, technik na výjezdu to montuje pro svůj dobrý pocit, tak se šeredně mýlí. Myslím že když se podívá do smlouvy, kterou svobodně podepsal, tak se jen podrbe na hlavě a bude platit jak mourovatej.
To je zo toho, že zákazníci si zvykli, že instalace je za 1 Kč..., Ale nikdo z nich si ještě nevšiml, že se změnil zákon kvůli ochraně toho "chudáka spotřebitele". No a proto že už prakticky neexistují úvazky, operátoři se jistí vysokou částkou za zařízení a jeho instalaci. Doporučuju to dělat taky tak, je to jediná cesta jak ty podmínky alespoň trochu narovnat.