- Upraveno
Zdravím, řeším u nás narůstající rušení v pásmu 5GHz a zjistil jsem, že ho způsobuje O2 Smart box, který ve výchozím nastavení s automatickou volbou kanálu si většinou "vybere" kanál 106 a šířku kanálu 80MHz, čímž spolehlivě ruší venkovní 4 kanály, neboť to zřejmě jede i vyšším výkonem než na kanálech pro indoor. Na jednom místě jsem naskenovat vícero těchto modemů, všechny jedou okolo kanálu 106, 5490-5570MHz. Změna nastavení je možná jen přes jednorázové heslo vygenerované alikací O2 Smart Box, která zase pro registraci vyžaduje přihlášení přes O2 ID. Takže to není úplně triviální, že by si to běžný uživatel dokázat upravit. V nastavení boxu je možné přitom nastavit kanál 36-64, tak nevím, proč je box primárně nevyužívá ? Jedině, že by jel schválně na těch outdoorovejch frekvencích vyšším výkonem, aby měl ten reklamou deklarovaný vyšší dosah a jako bonus to ještě postupně zlikviduje případnou konkurenci wifinářů. Co s tím, podnět k ČTÚ ohledně rušení, jak to tady čtu, asi nemá cenu a běhat po ulici s mobilem a skenovat a přenastavovat O2 krabičky taky není řešením, tak snad jedině přeladit do nového pásma nad 5725 MHz a nechat spodek pásma na pospas O2 ?