Pak se znovu otevírá otázka, na co ČTÚ vlastně je.
- správa radiového spektra? Na to není potřeba úřad, stačí jeden odbor nějakého ministerstva
- ochrana spotřebitele? Jasně, jaké máme ceny u mobilů, víme. Dlouhodobě. U pevného internetu jsou příznivé jen díky trhu. Diktování obsahu smluv, výkazy, "certifikované měřiče" a podobné užitečnosti jen komplikují práci a přidávají náklady, zejména malým providerům (záměr?)
- účastnické spory? Snad máme soudy, ne?
- kontrola "férovosti" u ISP? Ale prosím vás. Klient platí, klient vybírá. Když vybere hajzla, příště to už neudělá.
- pomoc providerům při rozšiřování sítí (§ 104 ZoEK)? I tady na fóru se dá dočíst, jak to funguje v praxi.
Podle výroční zprávy 2020 jsou "Výdaje celkem" v kapitole "Hospodaření ČTÚ" asi 967 mil. Kč (https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/stranky/382551/soubory/vzctu2020.pdf) a k 31.12.2020 evidovali 570 zaměstnanců.
Podle informací MF ČR jsou náklady na stejné ČTÚ za stejný rok 2,585 mld. Kč. (https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Informacni-letak_2020_Statni-rozpocet-v-kostce.pdf).
Možná jiná metodika, miliarda sem, miliarda tam.
Jaký přínos veřejnosti tato instituce za 0,967 - 2,585 mld. ročně přináší? Nebylo by účinnější 4/5 těch prostředků vložit do informování veřejnosti, na co si dát u služeb EK pozor a jak to funguje? A zbytek ať už si rozhodne platící klient?