Už někdo po vás chtěl vygenerovat OKU kód nebo jste to radili někomu kdo chtěl k vám co nejdříve přejít?
OKU kód a praxe u ISP
3 pokusy a jeden reálný přechod. U těch pokusů je nový ISP nebyl schopný nakonec připojit.
Jak teda postupovat jako ISP, ke kterému chce přejít zákazník od jiného poskytovatele a zákazník chce, ať to pro něj zařídíme? Tzn. zákazník si vyžádá OKU od ISP, u kterého končí, sdělí ho nám... a dál co?
darklogic no řekl bych že v první řadě by nový isp měl prvně zjistit dostupnost služby, pokud ji potvrdí tak je to klasika jako u mobilů a to že zákazník řekne že chce převést službu jinam a že chce OKU kód, ten by měl být do 24 hodin vygenerován původním ISP a potom by měl zákazník OKU nahlásit novému ISP a potom přejít do nějakých 4 dnů? či nevím přesně jaká je tam lhůta a tohle platí jak pro firmy tak pro klasické smrtelníky a úvazek neúvazek...
Ty OKU máme mít i my jako běžní ISP krom trojky? Generujete je nějak náhodně, automaticky už teď přidělujete a přidělujete zpětně nebo jak s tím vlastně naložit?
Nové smlouvy už OKU obsahují a u starších na vyžádání generujeme. Používáme 4místný PIN (random). Vše potřebné najdeš v ZOEK....
jcltm A v ZoEK (§ 34a) jsou k tomu další fajnové odstavce, které doporučuji prostudovat - jako třeba že žádost o přenos služby musí být vyřízena do čtyř pracovních dnů a připojení může být zákazníkovi přerušeno maximálně na jeden den. V případě prodlení s přenosem služby, nebo při přerušení poskytování služeb na dobu delší než 1 den má zákazník právo na paušální náhradu, přičemž paušální náhrada nesmí být nižší než 100 Kč za KAŽDÝ den prodlení. Což je super třeba u tarifů za 300 kč/měsíc, že
A všechny náklady spojené s přenosem služby nese přejímající nebo opouštěný poskytovatel služby přístupu k internetu na své vlastní náklady!
bach Celou dobu si myslím, že nařízení EU o přenositelnosti telekomunikančích služeb je v tom našem ISP rybníčku zcela nepoužitelné. Jednoduše proto, že nikdo z EU poslanců nepočítá s tím, že by se internet poskytoval jinak než po metalickém, nebo optickém vlákně. Že pro poskytnutí kvalitního internetového připojení je nutná přímá viditelnost mezi AP a přijímačem nejspíš nikdy nikdo neslyšel.
Viditelnost s tym nejak nesuvisi. Zakaznik, ktovy visi na tvojom AP, si prenesie internet na akukolvek pripojku od ineho providera. Zmluva u teba mu skonci vtedy, ked mu novy poskytovate zacne poskytovat pripojenie.
jo celé to divadlo je jen vo tom že zákazník je do 4 prac dnů u jiného ISP nehledě na to jestli má 30 úvazků či nikoli