Už někdo po vás chtěl vygenerovat OKU kód nebo jste to radili někomu kdo chtěl k vám co nejdříve přejít?

    3 pokusy a jeden reálný přechod. U těch pokusů je nový ISP nebyl schopný nakonec připojit.

      bach jako že to nestihnul nebo tam neměl dostupnou službu?

      • bach replied to this.

        okoun Přes OKU kód jsem v poslední době přehazoval pár přípojek od velké trojky k lokálním ISP a proběhlo to perfektně, ty několikeré dlouhé hovory s O2 aj. při podávání výpovědí mi fakt nechybí.

        Jak teda postupovat jako ISP, ke kterému chce přejít zákazník od jiného poskytovatele a zákazník chce, ať to pro něj zařídíme? Tzn. zákazník si vyžádá OKU od ISP, u kterého končí, sdělí ho nám... a dál co?

          darklogic no řekl bych že v první řadě by nový isp měl prvně zjistit dostupnost služby, pokud ji potvrdí tak je to klasika jako u mobilů a to že zákazník řekne že chce převést službu jinam a že chce OKU kód, ten by měl být do 24 hodin vygenerován původním ISP a potom by měl zákazník OKU nahlásit novému ISP a potom přejít do nějakých 4 dnů? či nevím přesně jaká je tam lhůta a tohle platí jak pro firmy tak pro klasické smrtelníky a úvazek neúvazek...

          Ty OKU máme mít i my jako běžní ISP krom trojky? Generujete je nějak náhodně, automaticky už teď přidělujete a přidělujete zpětně nebo jak s tím vlastně naložit?

          Nové smlouvy už OKU obsahují a u starších na vyžádání generujeme. Používáme 4místný PIN (random). Vše potřebné najdeš v ZOEK....

            darklogic Jako nedráždi hada bosou nohou. Tohle máš mít už asi tak rok už zapracovaný ve smluvní dokumetaci...

              felix
              teda pardon, abych se přesněji vyjádřil, ptám se jestli se to týká i internetu na vlastní postavené síti nebo pouze telefonu/společných přípojek.

                davidp definuj inernet po vlastni postavene siti a definuj pouze telefonu/společných přípojek 😃

                  iTomB přebírám portovou konektivitu a dál mám svoji, převážně bezdrátovou, síť
                  Telefonem jsem myslel telefonní číslo a společnými přípojkami jsem myslel rozvody cetinu 😃

                  davidp OKU se už minimálně rok vztahuje i na všechny přípojky internetu.

                    jcltm A v ZoEK (§ 34a) jsou k tomu další fajnové odstavce, které doporučuji prostudovat - jako třeba že žádost o přenos služby musí být vyřízena do čtyř pracovních dnů a připojení může být zákazníkovi přerušeno maximálně na jeden den. V případě prodlení s přenosem služby, nebo při přerušení poskytování služeb na dobu delší než 1 den má zákazník právo na paušální náhradu, přičemž paušální náhrada nesmí být nižší než 100 Kč za KAŽDÝ den prodlení. Což je super třeba u tarifů za 300 kč/měsíc, že 😂
                    A všechny náklady spojené s přenosem služby nese přejímající nebo opouštěný poskytovatel služby přístupu k internetu na své vlastní náklady!

                    okoun K nám se jen dostala informace, že se to ruší a klient u nás pokračoval dál. Takže nejspíše nereálná dostupnost slíbené služby

                      bach no tak to bych řekl že je trochu na hlavu....

                      bach Celou dobu si myslím, že nařízení EU o přenositelnosti telekomunikančích služeb je v tom našem ISP rybníčku zcela nepoužitelné. Jednoduše proto, že nikdo z EU poslanců nepočítá s tím, že by se internet poskytoval jinak než po metalickém, nebo optickém vlákně. Že pro poskytnutí kvalitního internetového připojení je nutná přímá viditelnost mezi AP a přijímačem nejspíš nikdy nikdo neslyšel.

                      Viditelnost s tym nejak nesuvisi. Zakaznik, ktovy visi na tvojom AP, si prenesie internet na akukolvek pripojku od ineho providera. Zmluva u teba mu skonci vtedy, ked mu novy poskytovate zacne poskytovat pripojenie.

                        pixall Přesně, technologie je naprosto fuk.

                        jo celé to divadlo je jen vo tom že zákazník je do 4 prac dnů u jiného ISP nehledě na to jestli má 30 úvazků či nikoli 🙂

                        📡 Telekomunikace.cz