OKU kód a praxe u ISP
jcltm A v ZoEK (§ 34a) jsou k tomu další fajnové odstavce, které doporučuji prostudovat - jako třeba že žádost o přenos služby musí být vyřízena do čtyř pracovních dnů a připojení může být zákazníkovi přerušeno maximálně na jeden den. V případě prodlení s přenosem služby, nebo při přerušení poskytování služeb na dobu delší než 1 den má zákazník právo na paušální náhradu, přičemž paušální náhrada nesmí být nižší než 100 Kč za KAŽDÝ den prodlení. Což je super třeba u tarifů za 300 kč/měsíc, že
A všechny náklady spojené s přenosem služby nese přejímající nebo opouštěný poskytovatel služby přístupu k internetu na své vlastní náklady!
bach Celou dobu si myslím, že nařízení EU o přenositelnosti telekomunikančích služeb je v tom našem ISP rybníčku zcela nepoužitelné. Jednoduše proto, že nikdo z EU poslanců nepočítá s tím, že by se internet poskytoval jinak než po metalickém, nebo optickém vlákně. Že pro poskytnutí kvalitního internetového připojení je nutná přímá viditelnost mezi AP a přijímačem nejspíš nikdy nikdo neslyšel.
Viditelnost s tym nejak nesuvisi. Zakaznik, ktovy visi na tvojom AP, si prenesie internet na akukolvek pripojku od ineho providera. Zmluva u teba mu skonci vtedy, ked mu novy poskytovate zacne poskytovat pripojenie.
jo celé to divadlo je jen vo tom že zákazník je do 4 prac dnů u jiného ISP nehledě na to jestli má 30 úvazků či nikoli
pelirob Nedráždím, smluvní dokumenty obsahují vše, co ČTÚ chce (prošli jsme teď čerstvě jejich kontrolou), ale stejně mi ten postup není jasný a zatím mi tu nikdo neodpověděl. Takže ještě jednou: zájemce chce přejít k nám, službu mu zřídit umíme. Zájemce nám dá OKU kód, který získal od původního ISP...a co my dále s tím kódem?
kde je ta doba když jsem volal do O2 že chci OKU a bylo mi řečeno že bude vygenerován a přijde mi přijde sms do 24 hodin
Jeste otazecka... Dejme tomu ze sem ISP.. jak tedy prakticky prevod pres OKU probiha ? Dostanu OKU od klienta a chci napsat predchozimu operatorovi. Je na to nejaka sablona ci konkretni postup? Diky
Většina poskytovatelů má (měla by mít) zveřejněnou povinnou smluvní dokumentaci a někde v těch dokumentech by měl být uvedený postup pro změnu poskytovatele podle § 34a Zákona č. 127/2005 Sb. A většinou na tom samém místě bývá i napsáno, jak přesně probíhá přenos služby "k poskytovateli"/"od poskytovatele", včetně uvedení kontaktu, na kterém se má o portaci žádat.
Pokud jsi žádný kontakt nenašel, napiš opouštěnému poskytovateli na nějaký běžný kontaktní mail. Odmítnout tě nemůže, maximálně tě odkáže na správný kontaktní mail
V zákoně je napsáno...
Přejímající poskytovatel služby přístupu k internetu do 1 pracovního dne od obdržení žádosti účastníka podle odstavce 5 vyrozumí opouštěného poskytovatele služby přístupu k internetu o žádosti účastníka o změnu poskytovatele služby přístupu k internetu, sdělí mu všechny náležitosti nutné pro provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu a informace o dni, ke kterému má změna poskytovatele služby přístupu k internetu proběhnout, a společně neprodleně ověří možnost provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu.
Takze staci zaslat OKU kod a datum zmeny staremu operatorovi, nebo je nutne i dalsi osobni udaje, ktere ucastnik poslal novemu poskytovateli?
jezdec Logicky asi všecny identifikační údaje zákazníka, jinak by ten OKU musel být alespoň desetimístný.
Bavíme-li se o zákazníkovi který je připojen k naší "nesdílené" síti tak to v podstatě považujeme za ukončení smlouvy k danému dni, nový poskytovatel nejspíše nepotřebuje žádnou naší součinnost (vše si udělá sám)
Bavíme-li se o zákazníkovi, který přechází k nám a bude připojen na naší "nesdílené" síti tak my sdělíme původnímu operátorovi údaje zákazníka, OKU kód a datum přechodu nejpozději k uvedenému datu zákazníka připojíme k nám. Zákazník se alespoň nemusí starat o smlouvu s původním poskytovatelem.
Složitější by to bylo na nějaké sdílené síti (přeprodej xDSL) tam při prechodu dsl-dsl na stejných párech může b ýt potřeba nějakou koordinaci, ale to za nás předpokládám vyřeší ten, od koho xDSL kupujeme.