Pěkný večer,
na úvod bych chtěl uvést, že jsem student všeobecného přírodovědeckého gymnázia a síťařinu jsem se naučil sám svépomocí, protože mě toto odvětví baví. Nicméně už delší dobu narážím na problém(y) (asi) s MTU. A pořádně se mi nedaří pochopit, jak s tím správně pracovat. Chtěl bych tedy poprosit zkušenější, zda by mi ochotni něco málo k tomuto tématu vysvětlit, nebo odkázat na nějaké čtivo (bohužel já nic moc nenašel, proto se obracím sem). Začínám se o toto zajímat, protože na pár místech mi právě "internet" tak jaksi divně zlobí - doma 250/25 xDSL se některé stránky načítají poměrně dlouho na můj vkus, někdy se něco zasekne...a nebo zrovna teď, z ničeho nic, nejedou bankovní aplikace 🤯😵💫... Moje poderžení je právě na nějaký bordel v MTU, proto bych si chtěl konečně udělat pořádek v tom, jak to s tím je...
K tématu:
Chtěl bych se zeptat, jak vlastně s MTU správně pracovat? Základní teorii, že to je max valikost paketu,než dojde k fragmentaci vím, ale jak s tím v Mikrotiku nakládat...?
Když mám nejvíc obyčejnou konfiguraci - 1xETH WAN, 4xETH LAN, všechny mají MTU 1500 (protože ethernet). Když nas LAN porty udělám bridge, bude mít MTU také 1500. Tomuto rozumím...
Ale co když potřebuji do jednoho bridge dát více iface, které mají rozdílné MTU? Typicky přidat EoIP tunel (ten má MTU tuším někde kolem 1450 by default)...Když jej jen přidám do bridge, MTU na bridgi se sníží na nejnižšší hodnotu MTU z přítomných iface. Jenže to potom přestávají chodit některé stránky. Je tedy správná cesta na bridge natvrdo zadat 1500, nebo jak v tomto případě s tímto nakládat?