rikal jsem ze to funguje vyborne :)
kompresor pouzivam tazny za auto, s malym to delat nejde, nestaci hltnost. nejde vubec o tlak, bohate staci 6bar, ale podstatne je mnozstvi vzduchu za sekundu dodaneho do trubky.
kabel se zasouva zezadu do toho sroubu, je v nem na to dira. vevnitr jsou zasroubovany dve gufera, co to tesni, aby se vzduch moc nevracel zpet kolem kablu.
kably pouzivam samsung micro nebo optral, takove ty hranate, ale nicemu to nevadi ze nejsou kulate, problem s tim neni a do chranicek lezou velice ochotne.
prumer kablu je maximalne do prumeru diry ve sroubu a resi se vymenou gufer za jiny. podstatny je dat tam gufero spravnym smerem, cili pruzinkou dovnitr a hladkym smerem ke sroubu :)
kdyz to udelas opacne, muzes gufera po par metrech vyhodit, pac se vymlati a netesni.
neni to potreba mazat, nejdelsi trasu mam neco kolem 1100 metru a rozhodne to neni maximum teto amaterske technologie. cim delsi trasa je, tim lip se to dela, od cca 300m nahoru uz se tam kabel nemusi strkat, ale bere si ho to samo a nad 500m se musi dost brzdit, aby se to stihalo odvijet z civky.
na zacatek kablu namotavam kulicku z izolacky, aby to nemelo ostry hrany a nezaseklo se to nekde na spatne ohranene spojce.
hdpe spojky mam ty modre, 40/40 a 40/25, abych mohl primo bez redukci foukat do obou prumeru mnou pouzivanych trubek.
mazadlo mam to americke z atlantisu v modre flasce, ale zatim jsem ho nepouzil, nebylo treba.
no a kdyz je treba dofouknout kabel do trubky, kde uz nejaky kablik je, tak staci do trubky vyriznout podelne šlicek a vytahnout stavajici kablik bokem jeste pred spojkou a zamotat to vulkanizackou :
popisuju to asi jak trubka, ale snad je to trochu pochopitelny jak to myslim.
jo a hlavni zasada bezpecnosti prace - poucit kolegy co cekaj na koncu trubky, aby necumeli do trubky a radsi pred ni ani nestali, pac se muzou hodne divit. ten kablik jede dost rychle ze se nestaci uhnout, pac ho vidite na posledni chvilu jak vybehne ven. navic pokud se fouka do X let stare trubky nejasneho puvodu tak z toho lita voda a kaminky a pri tom fofru vzduchu to i do nohy dost boli.
dalsi vec je ze ten vzduch je z kompresoru primazavanej, takze to dela mastny fleky i na gatich, kdyz si stoupnete pred to, cili stařka vas pak doma nepochvali :