M
majklik

  • Připojil se 26. úno 2011
  • 1 nejlepší odpověď
  • ludvik Co si pamatuji, tak pokud je typ připojení PPPoE, tak pak to"use same session" znamená, že TPlink přenáší IPv6 v jednom PPPoE spojení společně s IPv4. Pokud ta volba nebyla zapnuta, tak navazuje 2x PPPoE spojení, do jednoho tlačí jen IPv4 a do druhého jen IPv6 (tam pak potřebuješ mít to Shared users = 2 nebo pro to druhé PPPoE šlo v TPlinku někde zadit i jiné login údaje, pokud jedeš jméno/heslo).
    Jak si má IPv6 adresy opatřit pro WAN linku a zda dělat i DHCPv6-PD pro získání přídělu na LAN stranu, tak to byly pak další volby.

    • Udělal bych is pokus - vezmu Mikrotik jako PPPoE klienta, v PPP profilu klienta zakážu IPv6 ( /ppp profile/set X use-ipv6=no), zda i v tom případě se ti ten pool na serveru dle radius dat vytvoří a zda se přiřadí link local adresa na serveru na ten PPPoE iface.
      A pak bych is pustil ten debug na PPPoE a díval se, jak proběhne IPV6CP u fungujícího Mirotika, u toho se zákazem IPv6 a i u toho TP-linka. Teoreticky, pokud od klienta neproběhen korektně IPV6CP enable fáze, že by se pak server nemusel snažit ten pool vytvořit, jako zbytečný?

      • V diskuzi: CETIN

        jcltm Tak ono se už zase nadzemní telco vedení stavět v obcích může. Viz vyhláška č. 146/2024 Sb., v §12
        Technická infrastruktura. Má se to dávat v zastavěném území pod zem (1), ale bod 1 má vyjímku pro silovinu 110 kV+ a telco rozvody (2).

      • Jediné, co se mění, tak příloha k vyhlášce č. 357/2012 Sb. u přípojek za CGNAT mám u spojení ukládat/přikládat i cílovou IP a port a ne jen zdrojovo IP:port CGNAT:
        3.3.7 u služby přístupu k internetu s překladem adres IP
        3.3.7.1 privátní adresa IP,
        3.3.7.2 veřejná adresa IP a číslo portu nebo přidělený rozsah portů,
        3.3.7.3 datum a čas zahájení překladu adres ve formátu DD.MM.RRRR HH:MM:SS,
        3.3.7.4 datum a čas ukončení překladu adres ve formátu DD.MM.RRRR HH:MM:SS,
        3.3.7.5 adresa IP a číslo portu, ke kterým bylo připojení uskutečněno.

        • Prosím, hodně by mi bodlo získat aspoň 4 ks staršího typu GLC-GE-100FX=, který je určen pro 1 Gbps port a dělá 100 Mbps optiku. Novější dodávané cca poslední 2-3 roky (CISCO-OPLINK) pod stejným označneím, tak ty už nefungují.
          Ten starší typ po vražení do Mikrotiku se hlásí:
          /interface ethernet monitor numbers=4 once
          name: sfp5
          status: link-ok
          auto-negotiation: disabled
          rate: 100Mbps
          full-duplex: yes
          ...
          sfp-vendor-name: CISCO-ACCELINK
          sfp-vendor-part-number: RTXM139-300-D88
          sfp-vendor-revision: 1.0
          sfp-vendor-serial: ACW24500FZQ
          sfp-manufacturing-date: 20-12-09
          sfp-wavelength: 1310nm
          eeprom-checksum: good
          eeprom: 0000: 03 04 07 00 00 00 00 00 00 00 00 02 01 00 00 00 ........ ........
          0010: c8 c8 00 00 43 49 53 43 4f 2d 41 43 43 45 4c 49 ....CISC O-ACCELI
          0020: 4e 4b 20 20 00 00 1c ad 52 54 58 4d 31 33 39 2d NK .... RTXM139-
          0030: 33 30 30 2d 44 38 38 20 31 2e 30 20 05 1e 00 fd 300-D88 1.0 ....
          0040: 00 12 00 00 41 43 57 32 34 35 30 30 46 5a 51 20 ....ACW2 4500FZQ
          0050: 20 20 20 20 32 30 31 32 30 39 20 20 00 00 04 eb 2012 09 ....
          0060: 2a 00 1f 13 53 ad 31 0a 4e eb 43 d3 4d 87 f0 43 *...S.1. N.C.M..C
          0070: dd 9a 6d 00 00 00 00 00 00 00 00 00 30 ff 4a 54 ..m..... ....0.JT
          0080: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          0090: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00a0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00b0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00c0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00d0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00e0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
          00f0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........

          Novější se hlásí jako sfp-vendor-name: CISCO-OPLINK.
          Vzhledově je nahoře ten starší funkční typ, dole co se dodává dneska: Foto
          Potřebuji přežít, než se vymění stará OM1 za něco novějšího, takže cca ještě 5 let... A na externí převodníky není prostor. :-(
          PS: Krása těchto starých je v tom, že fungují v Mikrotikách CCR2004, CCR1016 jako 100 Mbps optika, přestože by v nich žádná 100 Mbps optika fungovat neměla (v novějších SFP není bit stream konvertor, takže nefungují)...

        • zdeneksvarc Jsem te srandy zkusil se proklikat ceníkem Škodovky u nás a v Norsku, plus následně registračním formulářem u jejich finančáku...
          Takže mějme hit sezóny (co odezní ten průser s únikem dat elektromobilistů koncernu) Elroq 50, ten je na u nás na webu za 799 kKč, proti němu dáme klasiku Oktávku 2.0 TDI 150 hp, DSG7 (či-li klasický kombajn sněhulák na hlínách, co táhne odspodu), tam jsem na našem webu kolem 850 kKč.
          V Norsku (beru norkokorunu cca 2,1 Kč) mám Elroq 50 za cca 610 kKč (zkrátka neplacení DPH 25% dělá své), hlásím auto na finančáku, platím cca 30 kKč daně (pár drobné záloha na sešrotování a cca dvacka je základní hmotnostní daň, nějaká novinka posledního roku). Najít Oktávku v online - hm, pořád končím u kontaktujte prodejce, ale aspoň nějaké PDF s ceníkem od 1.1.2024 - tam je to za 1 MKč, co je u nás cca to 850 kKč, opisuji poctivě z PDF tunu hausnumer finančáku... Záloha na sešrotování stejná, základní poplatek za váhu je dle kil obdobně vysavači a pak tam začne skákat daň za váhu, daň za CO, daň za NO, nějaký koeficient dle výkonu, ... bratru za cca 300 kKč. Takže asi jasný signál pro správnou volbu, zda si koupím jednoho čmouda za 1,3 MKč nebo za ty stejné paníze dva vysavače. Pokud bydlím v té jižnější třetině státu, tak asi jasná dobrovolná ekonomická úvaha...
          Zajimavé, poplatek z převodu auta je nejvyšší u nových a pak na staré křápy klesá - opačně, než u nás. Uff, doufám, že tamní financové chápou, že to jen zkouším naslepo a nadorazí si to z mé osoby vymlátit, co vše tam sumárně naskákalo k vyrovnání...

          • okoun Norsko je dost zajimavé královstí. :-) Jede vpřed, ale ne díky OZE, ale té ropě/plynu. Udrželi to v lokálních rukách a v podstatě zisk odvětví jde do speciálního fondu rozvoje, z kterého se financuje rozvoj státu. Dost s ním bojovali, než se jim tam něco nastřádalo. Postavili z toho komplet novou infrastrukturu - silnice/mosty/tunely, teď i něco železnic, financují udržení lidí na severu, z toho jeli i tu podporu elektromobility.
            Ten současný stav je výsledek dlouhého procesu, fakticky odstartovaného cca 1970, kdy začali těžit. A dost udělali s první ropnou krizí - minimalizovali vlastní spotřebu fosilu a nechali ho jen na vývoz. V podstatě už z té doby je tam lokální daň na vytápění z fosilu dosti vysoko a nechali ji, něco je přímo i zkázáno, takže lidi už tehdy šli "ekonomicky dobrovolně" do topení dřevem a přímotopy a jak cena elektriky poskočila, tak do náruče tepelným čerpadlům a zateplování (takže na Norech se v reálu otestovalo to, co dneska tu nasasujeme). V tomhle mají náskok desetiletí, co nám teď EU chce diktovat jemně pomocí směrnice ETS II. Navíc, tak zdanění tam je dosti progresívně až k 80%, aby měli z čeho platit si chod.
            Samozřejmě to, že mají elektriku fakticky čistou (90% voda, 10% vítr, nula nula nic biomasa), tak je využití podmínek, co mají. Ale ani s tím - čístá elektrika, domácnosti fakticky jsou také čísté a BEV je skoro čtvrtina, tak nejsou schopnui udržet antiuhlíkové cíle. Na to by museli kompletně předělat průmysl na elektriku, což chtějí, ale zjištují, že to drhne - zakázali si v rámci zachování prostředí další vodní elektrárny, lidi protestují proti novým pevninstkým větrníkům na fakticky se vylidňujícím severu (stejně tak je odpor k novým těžebním plošinám na severu kvůli rybolovu), offshore výstavba vázne.... Sami dneska říkají, že brzy budou místo mírného exportera elektriky importerem. A pokud chtějí udržet průmysl a dostat ho na elektriku, tak to bude chtít něco reaktorů... Pokukují po SMR od GE-Hitachi - jinak, v jejich vývoji mohlo být interesováno Česko už desetiletí, jenže když tehdy přišlo GE s nabídkou spolupráce, tak byli vyhozeni, že budeme mít za pár let další VVER od tehdy ještě přátel z Ruska (takže to současné koketování ČEZu s Rolls Roysem je takové panické dohánění).
            A pokud se podívám, tak řada států v Perském zálivu, pokud také má ropu a trochu osvíceného ručníkáře v čele, tak se snaží v Norsku inspirovat a z prodeje fosilu přetavit si pouště v něco, co pak bude moci žíti z jiných zdrojů. Nejsou blbí...

            Rusko je kapitola zcela jiná. Teď se jim vývoz o něco srazil, ale ani dříve ho pořádně nevyužilo, jeli z něj provoz, což dělají i teď. A dříve to byl i hodně nástroj politického tlaku. Vtipné je, že nás před tím sami už varovali cca 1975, že pokud se západ bude vázat na fosil importovaný z SSSR, tak budou jen panáčkující figurky, jak Moskva píská. Pokud chce západ nezávislost, tak jim zbývá vybudovat vlastní jadernou energetiku a za včasu poslat i Greenpeace a spol k šípku.. Andrej Sacharov - spoluautor sovětské vodíkové bomby (pravda, v době, kdy psal to varování, tak už byl ve vyhnanství na Sibiři - taky sovětsky typické).
            Jinak ten tvůj názor na to, že následkem Fukušimy došlo k odstavení atomek v Německu. Ne, to je výsledek postupného tlaku od toho cca 1972, co existuje Greenpeace (prvotně odpor k jaderným testům, chválihodné, ale současně i odpor k jaderné energetice, což už méně) a jeho prorůstání do politiky, to byl dlouhodobý proces. Fukušima byla jen poslední kapka. Jdou názory, že kdyby se Fukušima nestala, tak asi atomky v Německu udrželi, bylo jim jasné, že jdou do zdi. Ale blízké volby a toto to pohřbilo.

          • okoun Hele, Norsko má podíl exportu plynu/ropy ve svém zahraničním obchodu přes 60%, Rusko jen asi 40%. :-)
            Spíše Norsko plně využilo to rozumně, plus vlastní energii mají v podstatě totálně z vody, export ropa/plyn drží ve státních rukách a platí z toho rozvoj země, v podstatě z něj i dotovali ten přechod na elektormobilitu. Na rozdíl od těch kreténů na východě, tak ten fosilní potenciál plně využili pro sebe v nejlepším možném. Takové podmínky moc dalších zemí nemá, budou to muset řešit nějak jinak.

            • coitus Tak to Norsko je trochu specifikum tím, že tam je už zákaz prodeje nových klasických spalováků od letoška? Plus k tomu bylo dost různých pobídek a asi stále platí minimálně osvobozené od platby DPH u menších aut, k tomu nějaké ty daně navíc pro spalováky, takže tam už jsi v té fázi, že nemáš moc možností. :-)

            • Plátek Chip - to ještě existuje, dělá teď i do aut? Ale tam chci dělat. To musel být večírek Silvestr 2023/2024 a tolik drog, že se z toho probrali až v lednu 2025... Aspoň dle toho článku, takové články a zvěsti snad letěli před rokem a ne teď. :-)
              Hele, ta směrnice je primárně o odpadech a recyklaci. To nejhorší pro jedince z ní platí už dávno - že zrušené auto si nemůžu nechat na díly, ale odevzat na autorizovaný šroťák.
              Co po novu v podstatě vnucuje, že nemohu prodat, převést přes hranice něco, co budí dojem naplnění definice o ukončené životnosti. Pokud mám něco, co budí dojem toho ELV, tak musím dokázat, že to není pravda. A dokazuji ultimativně tím, že to má platnou technickou. Pokud ji nemám, tak dokazuji, že v místě, kde je to auto teď registrované, že je tam zaplatitelná jeho oprava tak, aby to tam pak zase dostalo technickou.
              Na STK mi nemohou normálně přímo auto označit za ELV (pokud tam aspoň nějak samo dojelo a půlka ho nechybí) - jen řeknou, zda splňuje/nesplňuje podmínky pro provoz. Pokud splňuje, tak mám dokázáno, že to není ELV. ELV se z toho stane až když to bude mít 2 roky propadlou technickou nebo to odchytí celníci a spol a nedokážu vyvrátit domněnku, že jde o ELV. Do té doby si to mohu flikovat jak chci a zkoušet STK prorazit opakovaně... Jak posuzovat, že to je ELV, tak to je v příloze té směrnice, viz zde.

              Je jiná věc, zda přes STK projde něco, co dávno nemělo, ale přidávání další legislativy tomu asi nezabrání, spíše vymáhání toho, co už existuje. Tak snad nám v Česku nastane ráj na zemi od letošního léta, co nám na silnice se vyrojí chlapci od Inspekci silniční dopravy, kteří budou zajisté řádit jak černá ruka a posílat vraky na nejbližší STK nebo přímo odebírat RZ na místě (bývalý CSPSD, ale pod novým názvem a novou pravomocí zastavovat všechna auta a kontrolovat technický stav i bez asistence Policie?). :-)

              Jinak přiznávám, že jsem starej jadernej petrolhead, snažil jsem se teď najít něco pozitivního na celém Green Deal, věnoval tomu čas, peníze, zdraví, ... - to se nedá, vracím se k lety ověřeným klasikám. Ale plně potvrzuji obavu kamilj, že GD nakonec znamená konec s řízením - a je jedno, zda jemně bublající V8 nebo otravně bzučící vysavač, vždyť je to přímo v Informacích o Green Deal, v části o omezeních z něj plynoucích.

              • basty OK. První upozornění - RSTP (a MSTP) není bez smyčkový protokol - jakmile je to víc než primitivní zapojení a pohne se víc věcí naráz, můžou vznikat krátkodobě otevřené smyčky (v podstatě v trvání do hello intervalu, takže 2 sec default), takže je třeba mít v dané L2 doméně vše odolné občasné paketové bouři (tu je třeba brzdit např pomocí horizontování na tom koncovém klientu mezi 5G a 60G portem). Riziko vzniku otevřených smyček výrazně roste, pokud mezi bridgi s aktivním RSTP nebudou čisté přímé PtP propoje (rozuměj, mám třeba mikrotika/switch s aktivním RSTP a do jeho metalických portů nastrkány třeba cube rádia a tyto rádia budou mezi metalikou a rádiem jako čistý bridge bez rstp, podobně je, když mezi metalické porty nacpu externí FX/TX převodníky na optiku).
                Pak je třeba mít ošetřeno, aby ti nemohlo přijít "cizí" BPDU od klientů, které by ti tu síť převrátilo. Což už jde hlídat v ROS7 pomocí BPDU guard nebo restricted role na portu. Plusem je i ta auto isolate funkce, která umí brzdit start (bohužel neumí hlídat vytuhnutí už sestavené linky - izolovat port, pokud najednou přestane nečekaně BPDU chodit).
                Pokud ty PTMP sektory jsou jen mířeny na koncové klienty, tak se s tím dá asi něco dělat, takže to PTMP AP rádio bude vždy a jen pouze jako otevřený forwarding/designed port, musím se vyhnout konfiguraci, aby se stal root/alternate/backup portem, pak se s tím dá žít (čili na něm musí být ta restricted role).
                Priorita bridge asi volit jasně tak, aby byl na tom rotueru a pak postupně jdeš dolů. Počet skoků k rootovi se při volbě root portu nepoužívá. Hraje se dle té nasčítané cost od roota směrem dolů. Taktéž priorita portu je ti fakticky jedno - je to až poslední rozhodovací parametr a jen v případě, kdyby jsi měl dvě linky paralelně k nadřazenému bridgi (kdybych měl na AP vedle sebe 60G i 5 G sektor, oběma těm linkám dal stejnou cost a koncový klient byl připojen na ten 60G a 5G současně, tak jenom zde by rozhodovala priorita portu - použije prioritně tu nižší ohlašovanou od nadřazeného bridge).

              • Takže máš jeden router v lokalitě, z něj máš 2 a víc uplinků L3 přes OSPF a z toho routeru máš lokální L2 kruh přes 2 a víc vysílačů už jen s RSTP?
                Co ti na tom nefunguje? To vypadá celkem "jednoduše" a snad i funkčně, pokud rádia moc neblbnou, neztrácejí se pakety a linky nejsou ucpané na 100%... A doufám, že ty rádia tvořící kruh jsou v režimu point-point proti sobě a není to i multipoint na kterém visí i koncoví klienti. :-)

                • Cosínus fí na Vás, holoto líná! Hází tu po sobě akumulátory do auta tak, až jim už zbývá sil jen na metání kvazijednotek. :-)
                  Apropo, kolik tak váží ten aku do nějaké střední Tesly? A pro nás, kluky z Vysočiny, tak prosím v moravských centýřech, ať v tom netápeme.

                  • Že je elekro lidí málo je fakt. Je otázka, zda ti z automotive vypadne lidi se správným papírem. Obecně nám klesá ochota pro technické obory globálně... Jiná věc je, až automotive padne na držku, zda nebudeme mít jiné starosti, než kdo mi vymění aku v autě. :-(
                    Co jsem postřehl, tak spousta servisů brečí, že mají problém sehnat někoho s papírem potřebným právě na tyto novější BEV, aby si mohli udržet ten správný servisní status..
                    A obecně servisy mají kolikrát sehnat kohokoliv. Známej je ex servisák u Fordu. Ten servis, kde před sto lety servisoval, stále jen žije z toho, že tam mají založeny ty jeho papíry a když je potřeba s ním zamávat, tak se tam staví na kafe (a auto si raději v jejich dílně oservisuje sám). A takových nebude málo. :-)

                    • jika Asi ten redirect klidně můžeš vypnout. Nemělo by to nic rozbít, pokud tma máš jen jeden router a vše na pobočce má jít přes něj. Minimálně ověříš, že problém je vázán komplet na toto. Někde bude nějaká bota, co způsobuje jeho generování.
                      Ten bridge musí mát manuálně MAC adresu i nějakou IP adresu a pak route na ni. A nezapomeŇ případně na firewall, ž emusí povolit routing tím směrem, pak by to mělo jet.

                      k3ny Tak záleží kde má LAN a WAN, pokud lan je někde na ether1-10 a wan ether11 a výše, tak by k HW ogloadingu nemělo dojít. A RB1100AHx2 ho stejně moc nedávala? A przní se mu evidentně i základní routing tím redirectem.

                    • Nu, posílá to telefonu redirect, že ta IP 172.16.64.120 leží na stejné LAN (bridge-local), jak ten telefon, takže ji má kontaktovat přímo. Telefon to vyslyší a bude přes ARP hledat přímo cílovou IP a nenajde. A dokud ten naučený redirect v něm nevychcípá, tak je to z dálky dále nekontaktovatelné. Udivuje, proč ten redirect posílá jen telefonu a ne všem... Pokud by to posílal natvrdo všem (a ostatní fungovalo proto, že redirect ignorují), tak je to o:
                      Podívej se i na další pobočky, jak máš tne redirect povolen, je to v /ip/settings "send-redirects". Podívej se, co máš nastaveno kde v routách, bude pod /ip/route něco, co tu 172.16.xxx pošle d LAN. To tam máš kvůli IPsec, když lehne, aby pakety neutíkaly ze sítě? Normálně IPsec ignoruje routy, ale potřebuješ někam nasměrovat provoz, co pak skončí v IPsec, router si to musí někam úspěšně nasměrovat, když se mu to povede, tak IPsec to pak následně ukradne. Je vhodné i NAT řešit, aby se neuplatnil NAT na provoz, co jde do/z IPsec tunelu. A proti tomu redirectu jsem to dělával tak, že si udělám prázný bridge-dira a do něj nasměruji to, co má jít do IPsecu, to se routeru jeví, že má routovat z bridge-local do bridge-dira a nepošle tak redirect. IPsec, když jede, tak to ukradne routingu pod rukama.

                    • MTU problém na krátkém pingu by být neměl.
                      V tom paket snifferu můžeš paket rozkliknout a pak tam máš jeho obsah, pravda, pokud se ti nechce luštit hex dump ručně, tak si do /ip/firewall/raw dej pravidlo na output, ať loguje icmp pakety a uvidíš to "lidsky" v logu.

                    • Ano, ty řádky 5 a 6 v tom prvním je odezva toho RB1100, kdy samo vyrobil nějaký icmp jako reakci na tu první icmp echo odpověď od telefonu, který ti ještě dojde do cíle. Po tom icmp, po kterým ti telefon přestane odpovídat, jak kdyby RB poslal něco stylu, že ten cíl je nedostupný, redirect atd.
                      Můžeš zkusit power off/on telefonu, zda až se začne snažit spojovat na ústřednu, zda uvidíš také nějakou takovou icmp odezvu na jeho snahu. A pak se podívat, co to je vlastně za ICMP zprávu a co obsahuje. Dle toho pak můžeš špekulovat dál.

                    • jcltm Zaměstnancům bylo prezentováno cca tak, že matka potřebuje zalepit domácí ztráty způsobené nevhodnou politikou v oblasti FVE. :-)
                      Jinak upřimně, nemá smysl nadávat primárně distributorům, možnosti investic a i zisku byly dost v područí toho, co jim dovolil ERÚ. Ono se dost jelo z rezerv - dáno hisotricky. V té síti byly dost rezervy u elektra, zkrátka po revoluci zaniklo spousta těžkého průmyslu, který uvolnil trasy, takže nebyla cítit potřeba do toho moc sahat, tak se drželo to u huby trochu politicky. Distribuce nebyla nikdy dobročinná služba, mělo to své "malé" jisté. Ale pokud distribuci i ten uvolněný prodej nad tím drží nakonec jedna matka, tak se zahojí v tom prodeji, co nad tou distribucí šel. U plynu to bylo jinak. Tam stav toho, co se postavilo v letech před revolucí a první roky po ní, tak to byl aušuš a musel se tvrdě předělat v poslední době.
                      A ona je v Česku budoucnost plynu dost nejistá. Ano, teď cca 20-30 let je "jistota", ale pak je to opět o tom, co v Bruselu budou šňupat po Novém roce (zaražená podpora postupného míchání vodíku do zemního plynu - teď podporujeme jen čistý vodík a biometan, to udělalo dost sekeru do hodně dlouhodobých aktivit a dost i bourá akce v oblasti studené hydrolýzy z přebytků a bude i příčinou, že nebudeme mít šanci toho asi ani moc dovézt). :-(
                      U elektra to samozřejmě narazilo na to, že celá síť historicky je dělána na přenos z VVN směrem k nižším hladinám. Drátům je to relativně jedno a na řadě míst jsou tlusté víc než dost, ale regulace, trafa, ...., to už je jiná. A dneska máš problém to sehnat, protože zájemců o dodávky je víc než dost. I soudruzi v Německu zjišťují, že do přenosovky potřebují pumpovat gigantické sumy, fakticky ročně násobky současných částek, aby se to pohlo k zářným zítřkům, ale chybí dost dodavatelé potřebného šrotu...

                      • TTT replied to this.

                      📡 Telekomunikace.cz