Na switche obecně nemáme velké nároky, ale testovací TPLink Jet-stream u nás ani neprošel testovacím stádiem a na síť se ani nedostal...
Naše verze neuměla LLDP, které používáme, konfiguráky byly binární'(?!), tedy uživatelsky needitovatelné (v té chvíli moc nemá smysl ukládat historii konfigurace, protože v tom člověk stejně nic nenajde), po update fw se vymazala celá konfigurace switche (ála router za 400 Kč), člověk tam myslím nemůže uložit víc konfiguráků, o funkci FTP serveru se TPLinku může samozřejmě jen zdát. CLI možná s přimhouřením oka CISCO-like, ale možnosti hrubě osekané (např. pokročilý ACL - jde udělat přes web management, v CLI nikoliv). Když už jsme u toho web managementu, to je taky porod.
A nejdůležitější věc nakonec. Co servisní podpora? Když se porouchá/chová nestandardně něco od Alternetiva nebo Proficommsu, vždycky je na telefonu někdo povolaný, s kým může člověk celou věc probrat, zapůjčit jiný switch, popř. reportovat chybu u výrobce a dodat opravený fw (ano, i to se děje v lepších rodinách). U TPLinku tohle asi nehrozí, že...
Lidé, chápu, že není možné všude hodit Cisco, ale existují i kvalitní levné alternativy, u nás tedy HP/DCN/Edgecore (kvalitativně v tomto pořadí :)), ale každý má asi své oblíbené koně. TPLink to ale nebude.