Pokusím se to trochu upřesnit.
Hlavní myšlenkou (nikoliv podmínkou) je dělat věci společně. Všichni poskytujeme internet a služby k tomu patřící, stavíme bezdrátové a optické sítě, rozhodujeme se jaký HW a SW použít, vymáháme neuhrazené platby, řešíme informační systém, dohled, komunikujeme s úřady... těch věcí je tolik, že nemá cenu to rozepisovat vše.
Uvědomte si, že každý vymýšlíme to samé. Dělat to společně je velký přínos. Kdo chce přežít, musí stavět optiku, rozšiřovat služby, nabízet něco víc než konkurence a snižovat náklady. Každý z nás bývá v něčem lepší a v něčem horší. Jedna společnost má velmi dobře promyšlený informační systém, druhá má velké zkušenosti s optikou, další výborně řešený marketing atd. Každý může přispět tím, co umí a získat něco, co by musel pracně řešit.
Díky spojení dokáže ISPA u dodavatelů (HW, SW, služeb,...) udělat výrazně větší obraty než jednotlivý operátor, proto vzniká mnohem lepší vyjednávací pozice, v důsledky výrazná úspora. Ve výsledku jsme schopni navázat se přímo na výrobce, nikoliv na místní posouvače krabic. Dostáváme se u HW, SW a služeb na ceny, které jako jednotlivec nikdy nedosáhnete.
V rámci sítě ISPA se pak můžete dostat např. k poptávkám/nabídkám služeb/linek, o kterých se normálně ani nedozvíte.
Samozřejmě spolupráce není pro každého, stejně tak jako členství v NIXu, RIPu aj., či spolupráce s okolními operátory/providery. Spousta z Vás už dávno pochopila, že konkurence není Franta z vedlejší vesnice, ale společnosti jako UPC, O2. Ti, kteří toto už pochopili, by si měli možnosti spolupráce min. vyslechnout. Zde platí, více než kde jinde, přísloví "Když se dva perou, třetí se směje"
Díky spolupráci můžete dosáhnout na služby, ceny, knowhow velkých operátorů, ke kterým se v menší velikosti nikdy nedostanete.
Spolupráce je možná na dvou úrovních a) jako zákazník b) jako člen
Ve zkratce:
Zákazník platí jen to, co kupuje a využívá. Cena je samozřejmě zatížena marží. Při malém obratu, to může být lepší volba než členství.
Člen platí stanovený paušál a kupuje v nákladových cenách ISPA. V rámci fungování existují pracovní skupiny, které se podílejí na všem výše uvedeném. Existují skupiny pro HW, informační systém a legislativu, IPTV platformu, atd. Zjednodušeně řečeno - pracovní skupiny se skládají z lidí jednotlivých členů, kteří dané problematice rozumí.
Dá se říci, že toto je ve zkratce řečeno. Věřím, že kolega k tomu napíše ještě mnohem více nebo některé informace upřesní či doplní.
Zároveň bych poprosil ty, kteří mají již zkušenosti s ISPA o názory, děkuji.