a nemůžeš? chceš net? zaplatíš net. Chceš jet po dálnici? koupíš si dálniční známku. Nicméně i tak ten co bude vyžadovat extra platby za youtube bude méně konkurence schopný takže... v čem je problem?
neblázni Hapi, evidentně netušíš, jak to na dálnicích chodí, dálniční známka je pouze pro auta do 3,5t a hodně moc se uvažuje, že i pro ně bude mýto. Proč? Protože někdo využívá dálnice víc a jinej míň. Tak proč by ten co používá síť míň, měl platit stejně jako ten co používá síť víc, to přeci nedává rozum, naopak budoucnost je v platbě za "výkon", aneb ujedeš víc s větším nákladem = zaplatíš víc. Ostatně to je bežná praxe v jakémkoliv síťovém businessu.
takže síťová neutralita ano, ale pěkně podle spotřeby .. :) to je můj osobní názor, jak to dopadne. respektive si myslím, že se najde nějaký hybrid :)
komerčně je samozřejmě jasné že se najdou tací, kteří budou nabízet paušál na jakékoliv objemy dat, ale z hlediska matematiky je takový business neschopný života. Protože vstupní podmínky, máme všichni stejné. Cena technologií je stejná, cena energie je stejná, dokonce i cena práce je stejná. Takže ten kdo bude mít v síti lidi s megamega spotřebou bude vždy operovat s menší marží, než ten kdo bude mít v síti lidi s menší spotřebou. Bude mít větší náklady, na všechno = konektivitu, technologie, energie, lidi. Ten kdo si naopak nechá ty co mají spotřebu malou, bude mít menší náklady.
no flame, jen úvaha :)