Zdravím,
no to tedy sorry, v tomto segmentu mám docela přehled a trošku bych se ohradil. Takové termíny nebyly zdaleka nikdy normální, spíše by se měly zařadit mezi rarity.
Skutečností je, že se jim to někdy zasekne a nemusí to být zrovna vina pošty.
Co je ovšem systémový nedostatek je, že např:
- pošta ztratí složenku vlastní vinou. Proces se zastaví a přestože pošta přesně ví, komu má peníze doručit, vůbec se nenamáhá ho obeslat korespondenčním lístkem, aby složenku poslal znovu. Navíc v tomto případě je koresp. lístek zdarma. Takže tam budou ty peníze ležet i sto let, do doby, než někdo podá reklamaci. A k tomu někdy nedojde nikdy.
- i v případě, že se proces doručení z viny pošty někde zasekne, je dost k podivu, že reklamovat musíme i dnes, kdy se i Finanční úřad dorozumívá elektronicky, osobně a písemně na poštovním úřadu s originálem! podacího lístku. To mě vytáčí neskutečně. Pro někoho sednout do auta, jet dlouhé kilometry a pak sepsat reklamaci. Pošťák, který to zavinil a dokonce o zádrhelu ví, je naprosto v pohodě a dokud nedojde reklamace, nic nedělá!!! Nevím, proč jim (Poště) tento přežívající arogantní předpis ČTÚ nezatrhne. Když jsme u těch schválených předpisů, tak to nové poštovné je taky dost drsné. Třeba bublinková obálka s dobírkou doručená Pouze z jedné pošty na druhou (pošťák - doručovatel se toho ani nedotkne, adresát si ji sám vyzvedne na poště) za cenu přes 130 Kč je tedy dost drsné. PPLka za poloviční cenu převeze cca 20kg balík ze dveří do dveří. Jak jim to Úřad mohl schválit, opravdu netuším.
mpcz, 10.08.2016