the_miracle Jde o to, že dneska už je potřeba řešit síť nejen k předávacímu rozhraní, ale i dál. Dřív se těch 5-10Mbit s minimálním vytížením (prohlížení webu na 1 PC a max 2 mobily) vždy nějak protáhlo i přes špatnou domácí síť.
Dneska, kdy i na wifi přípojkách je >50MBit, na domácí síti 2 počítače, 2 noťasy, 5 mobilů, 2 TV + ohromná zátěž (teams, netflix ve 4K, YT ve FHD, stahování her přes Steam, ...) už nejde jentak někam pohodit 1 router s wifi za 300Kč a jít od toho.
Většina z nás tohle ví, makáme na tom, pomáháme vlastním lidem, ... Ale moje ochota končí tam, kde končí moje přípojka. Operátoři dodají 1 univerzální router a je jim naprosto jedno co se děje dál. Když to nejde, tak klientovi prodají další (stejný) router za přestřelenou cenu/dlouhý závazek. Tohle jejich chování k vlastním klientům je příšerný.
Pokud za mnou někdo přijde s tím, že mu blbne VDF/O2/TM přípojka, tak pomůžu, ale jelikož není můj klient, tak s tím přichází i faktura a vysvětlení, že provedená práce je u mých klientů zdarma, za cenu materiálu (pokud si problém nezpůsobí sami neodborným zásahem, nebo to není nějaký velký požadavek navíc). Aby si dotyčný uvědomil, že to má sice měsíčně levnější, ale VDF/O2/TM mu nepomůže a ve výsledku ho to může stát i víc, než dražší tarif lokálního poskytovatele, který k tomu tu podporu dá zdarma.