Stačí si přečíst https://www.apc.com/us/en/faqs/FA158934/
"The optimum operating temperature for a lead-acid battery is 20-25° C (68-77° F). Elevated temperature reduces longevity. As a guideline, every 8° C (15° F) rise in temperature will cut the battery life in half. A battery which would last for 4 years at 25° C (77° F), will only be good for 2 years if operated at 33° C (95° F)"
Teydy životnost dva roky, pokud by tam bylo 33C 365dnů v roce, což není ani omylem. Reálně je tam nad 25C tak 60/365, tedy ani ne 20% roku, potom jsou ty okounovy 3 roky s prstem v nose, já jedu 4 a pohoda.
A protože výrobce říká "Most APC batteries should last three to five years." tak se možná vzdávám jednoho roku z pěti, což je 20% ceny. A kvůli 20% vymýšlet "opatření" mi nepřijde ekonomicky smyspluplné-to by ta lepší baterka musela stát max o 20% navíc.
Nakonec stačí zajít na libovolné sídlištńí parkoviště kam pere slunce na černý asfalt a oslovit libovolného dědka s Felicií s dotazem jak dlouho mu v té feldě vydrží noname baterka za 1500Kč z Kelly a změřit teplotu pod kapotou. Dozvíš se že dědek měnil baterku naposledy před osmi lety a pod kapotou je v létě 50C, přesto dědka v životě nenapadlo řešit chlazení baterky. Tak proč to řešíš ty?