jcltm Tak NEJka docela bezhlavě sjednocuje služby - po nijak neoznámené změně DNS záznamu na jejich VOIP ústřednu přestaly fungovat všechny VOIP telefony. Předtím, když byly pod IPEXem, s nimi nebyl jediný problém. Po dvou dnech se ukázalo že na nové ústředně mají IP whitelist jenom pro svoje rozsahy...
pelirob jcltm No to už skoro je na teplý bonz u ČTÚ - ISP se ke všemu provozu musí chovat transparentně, nesmí bezdůvodně omezovat jakékoliv služby které zákazník používá a taky je problém s tím, že tím zablokoval volání na nouzové linky...
rsaf jcltm Pokud to NEJka sjednotila pod služby bývalého 802.cz (což bych předpokládal), tak tam na 99% byl nějaký nedokonalý geoip filtr. Historicky jsem to s nimi řešil v podstatě při přídělu každého nového ipv4 rozsahu.
jcltm pelirob Máš naprostou pravdu. V místě bez signálu jsou na tom někteří docela závislí a záchranku si už dva dny nemají jak zavolat. Udělali to přes noc bez jakéhokoli oznámení a řeší to dost laxně. Linky mimo jejich přípojky stále nefungují.
jcltm rsaf Tohle nebude geoip filtr - opravdu to nefunguje odjinud než z jejich rozsahů - zkoušel jsem to i přes TMO LTE i přes pět různých ISP.
jcltm rsaf Nesjednocují to pod služby bývalého 802.cz, aspoň to tak nevypadá. SIP server ustredna.ltnet.cz je přesměrovaný na 81.200.55.34, tj. voip2.nej.cz Dokud to bylo u Ipexu tak to nevypadlo ani jednou a fungovalo to odkudkoli.
xan1203 Posledni vtip s 802.cz bylo cca tyden zpet vyprseni domeny, zaplatili a obnovili po 2 dnech, takze 2 dny voipky nesly 😁
jcltm VOIP v ČR je stejně docela pokřivené různými akvizicemi poslední dobou. Díky tomuto přechodu pod NEJ taky padla možnost bezplatného volání na jiné české VOIP sítě - zdarma už je to jenom do sítě NEJ. Když jsem z toho důvodu žádal o další číslo, abychom si mohli i po téhle změně volat alespoň v rámci rodiny zdarma, chtěli za něj najednou 100 Kč měsíčně. Za doby LTNETu jsem dostal čísel kolik jsem chtěl a nic za ně nechtěli.
myghael jcltm Co se VoIP týče, už pár let beru všechny VoIP linky zásadně přes firmy co nejsou ISP nebo vlastněné nějakým ISP, a takových je a pravděpodobně i bude dostatek.
jcltm myghael Máš tip na někoho? U většiny jsem narazil na fůru skrytých poplatků kdy se to na venek tváří jako že je to zadarmo ale malým písmem v podmínkách jsou věci jako "minimální měsíční plnění" atd.
myghael jcltm Co mám linky pro sebe a rodinu, tak všechno u Odorika, a to už několik let. Všechno pěkně transparentní, vždy vím kolik a za co platím a nejsou to nesmysly. Je to bez paušálu a nikdo evidentně neřeší, když některý měsíc neprovolám vůbec nic.
jcltm basty Má. Přenos čísla k nim je za 600 a je označený jako "aktivace". Což je upřímně obcházení zákona, portace má být zdarma.
myghael jcltm Toho jsem si nevšiml, ale portaci k nim jsem nedělal. Nicméně v ceníku je to vyznačeno ( = před přechodem k nim o tom víš ) a kromě toho tam co se týče VoIP jiné háčky nevidím.
zajdee jcltm Poplatek muze byt i odpusten... Jinak ja pouzivam uz spoustu let na bezne volani ha-loo. Nikdy nebyli uplne nejlevnejsi a nemaji "balicky" minut, ale funguji.
rsaf zajdee Což je ha-vel, takže ISP. A zrovna tenhle poskytovatel, co se obchodních praktik týče, nemá zrovna dobré jméno.
zajdee jcltm tvrdí to na webu - http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovych_sluzeb * * * Poplatek může být snížen nebo odpuštěn v rámci neveřejné individuální nabídky. Konkrétní nabídka bude zobrazena po přihlášení na webovém rozhraní. ad obchodní praktiky Ha-vla, to neposoudím. Nemám ale pocit, že by u nás bylo hodně VoIP providerů, kteří nejsou zároveň ISP.