Ahoj ... uživatel založený dnes a hned stížnost. Snad proto nebudu nikoho konkrétního jmenovat. Jde mi spíš o zhodnocení postupu a praxe.
Mezi mnou a mým poskytovatelem aktuálně proběhla výměna názorů okolo toho, co bylo z jeho strany způsobeno. Za internet platím pakatel a vím, že se chyba stát může. Nadruhou stranu pokud udělám botu, tak se alespoň omluvím.
V krátkosti:
Došlo k fůzi původního poskytovatele s novým poskytovatelem. Nový poskytovatel bez upozornění zákazníků začal přeadresovávat své interní rozsahy a způsobil tím nefunkčnost nejedné přípojky v dané lokalitě. To že přípojky nefungují nadále neřešil a čekal, až se začnou uživatelé sami ozývat. Další pochybení bylo, že v rámci fůze nestáhl pod svůj AS původní veřejné IP. Tím pádem moje původní veřejná IP je v pryč a budu muset objet cca 20 čidel z nichž na danou IP (čidla neumí DNS) probíhal sběr dat a přehrát v nich ručně SW.
Na nefunkčnost jsem upozornil druhý den mailem, třetí den ráno jsem volal na podporu poskytovatele, kde opět přijali můj požadavek. Do večera se nic nedělo. Večer jsem volal na podporu znova. Zřejmě už k tomu měli vyjádření technika (všechno funguje). Následně začali ověřovat IP na routeru ... a ejhle byla jiná. Okamžitě mi to seplo, protože se mi během posledníh pár dní ozývalo několik lidí se s stejným problémem. Další den mi volala slečna z podpory, že mi přiřadili novou IP (přes mé výslovné přání přiřadit původní). Nenechal jsem se odbýt a chtěl jsem k té celé anabázi ještě vyjádření někoho, kdo byl za celou tuto anabázi zodpovědný. Odpoledne mi volal technik. Ten se mi snažil vysvětlit to co se stalo - což bylo odpočátku zřejmé, s tím, že jejich předpoklad byl, že se všichni chytí na DHCP. Prezentoval to jako běžný postup a nakonec mi řekl, že si myslí, že se k tomu firma nijak nepostaví. Chudák to ode mě schytal na první dobrou a rozloučil se se mnou s tím, že mi zavolá ten, kdo je za to zodpovědný.
Odpovědnost jde za síťovým architektem, který celou tuto akci připravoval a pochybyl v tom, že nikdo neudělal analýzu rsyslogu/dhcp logu na DHCP requesty a neporovnal to se stávající DB. Nikdo se nezabýval přepojením statických IP. Přitom stačilo napsat email - že k tomuto datu se mění IP koncové přípojky na novou X.Y.Z.Ž.
Aktuální stav je ten, že již druhý den čekám, až mi někdo zavolá, omluví se a třeba nabídne kompenzaci v podobě měsíce služby zdarma, byť náklady na to, dát dohromady čidla budu mít neúměrně vyšší. Jsem naivní, mám to s nimi natvrdo otevřít přes sociální sítě (aby všichni viděli)? Je možnost, jak se v tomto směru nějak bránit?