Zaprvé, Slovenská a Česká legislativa se v této věci pravděpodobně liší. Zadruhé skylink přece není připojení k internetu.
V ČR je zákonem stanovena maximální výpovědní lhůta u připojení k internetu na 30 dní.
ZoEK v § 63 k obsah smlouvy říká:
e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,
f) informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování,
g) doba, na kterou je smlouva uzavřena, a výpovědní doba, která nesmí překročit 30 dnů,
h) podmínky pro obnovení a ukončení služby, včetně podmínek minimálního využívání služby, které musí být splněny, aby bylo možné využívat výhod z propagačních nabídek,
...
p) v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek,
Podle mě tedy:
- zvýhodněné akce (platba na rok předem...) vč. způsobu vyúčtování by měly být uvedeny ve smlouvě (příp. VOP, ceníku)
- logicky pokud je výpověď 30 dní, nemůžu si nechat peníze na rok dopředu. Pokud nemám způsob vyúčtování takové výpovědi podchycen, mohl by zákazník klidně požadovat vrácení poměrné části (ostatně on dostal slevu za to, že budu mít jeho peníze dříve a za toho třeba půl roku, než službu vypověděl jsem z těch peněz již nějaký prospěch měl...).
Třeba bych mohl:
- účtovat za zrušení zvýhodněné nabídky nějakou pokutu (administrativní poplatek)
- roční platbou automaticky prodlužovat závazek na 12měs.