V ČR se počítá spotřeba benzínu dle techničáku (u nových aut na prd, když je v techničáku skoro nulová spotřeba, ale realita jinde) + 4,2Kč/km. Vychází to na relativně rozumný peníze - pokud nemusím jezdit terénem, nebo vozit těžký věci. A tuším, že zaměstnavatel je zodpovědný za případně škody na autě při nehodě (ale tady nevím detaily - jen se na to odkazuje současný zaměstnavatel jako na důvod proč vysloveně zakázal používání soukromých aut ke služebním cestam).
Záleží na důvodu a způsobu používání soukromého auta. Služební občas musí do servisu, chápu to a občas jsem svoje použil (na lehčí věci). Pokud má firma ale úmyslně málo aut s tím, že počítají s používáním soukromých aut zaměstnanců, nebo se jezdí terénem/s těžkýma věcma, tak bych soukromé auto nepoužil (a zaměstnavatel k tomu nutit nemůže - případně bych měl svoje auto zrovna "mimo provoz").