Pokud to montuju, tak koukám na stromy. V případě rizika toho, že by tam něco dorostlo s tím seznámím klienta a případně zanesu do protokolu. Ale to je riziko "za pár let by mohlo dorůst". Přípojky, kdy je riziko "za rok to zaroste" jsem bral, že nelze namontovat.
Pokud je stávající signál na prd, tak to klient vyřídí sám (bavíme se o koncákovi s přípojkou za několik stokorun měsíčně). Jinak jsem často odpojoval - nenechám 1 klienta "skrz stromy" zkurvit celý AP. U klientů co byli věrní (5+ let) jsme dohledali u koho je strom, zkusili sehnat kontakt, .... ale samotné prořezávání jsem nikdy neřešil.
Pokud se jedná o firmu s odpovídajícím tarifem, tak je samozřejmost být výrazně vstřícnější a pomoci s řešením, případně i najít majitele stromu, dát mu pár korun a na vlastní náklady prořezat.