jakoze je jich urcite mene protoze do tohohle se pocita jenom ubytek podnikatelu ale nepocita se kdyz se firmy odkupujou a treba pet jich patri pod jednu

svestka určitě -. Jednak spousta licencí nedrží podnikatelé z řad ISP, ale výzkumné instituce, výrobci nebo třeba hotely (jeden má moc zajímavě vyřešenej vyhledávač 😃)
K tomu je třeba přičíst aktivizice a fůze, s tím se ČTÚ moc hlavu nedělá.
Kdysi jsme dělali jakous takous analýzu a dobrali jsme k reálnému číslu dost pod 1 tisíc reálných podnikatelů působících na trhu.

Když se odečtou virtuální překupníci, co můžou skončit ze dne na den a s.r.o. založených pro obcházení placení DPH, tak skutečných ISP alespoň s nějakou infrastrukturou bude podle mě v řádu stovek.

    miract 200-300 reálných firem a pár set typ "táta, máma, garáž" s nízkými stovkami či jen desítkami zákazníků.

    o rok později

    a je to tu:

    Prostě kvalita, už jen to provedení klipu mluví za vše. Doufám že to v této podobě pustí v TV, ať se národ zasměje.

    Tisícům, tak určitě 😃 Možná tak protože tu stránku stokrát načetl každý z nás abychom se podívali, jestli to máme vůbec dobře a jak je v každé ulici 80 poskytovatelů 😃

    nechci se jich globálně zastávat, ale dělají alespoň něco prospěšného. Třeba to časem dotáhnou do skutečně použitelné podoby, nenadával bych globálně stále na všechno. Nějakému pražákovi, co bydlí v někde třeba v Holešovicích to může skutečně pomoct a přeci jen bydlí jich tam asi o sto tisíc víc než na té vesnici, kde to fakt nesrovnává a nefunguje...takže možná v globálu je to opravdu spousta, třeba i tisíce, byť z Vaší horní dolní to není nikdo /sám bydlím v místě kde je konec světa/
    Přijde mi to jako nová móda, nadávat na všechno ;-))) byť spousta věcí špatná je

      krystofklima Za mě taky myšlenka dobrá, jen provedení (zatím) kulhá... Zatím to prostě kdoví jak neodpovídá realitě, třeba v místě kde je jenom VDSL to ukazuje gigabitovou optiku. S časem se to zdá se zlepšuje. Líbí se mi, že už tam přibyl Starlink a satelitní net.

      řekl bych že zatím je to ve stavu, že by bylo lepší kdyby to nebylo, ano kdyby to mělo fungovat správně, proč ne, ale to tak nikdy nebude, je to nemožné...

        okoun Nemožné to není. Stačí, když to nebudou někteří jedinci brát jako nutné zlo (a ládovat tam nesmysly), ale naopak jako příležitost k cílené propagaci, která zvlášť u některých menších často dost kulhá.

          jcltm Také mám ten názor, že by mohl vzniknout opravdu zajímavý nástroj, kdyby byla ochota všude.
          Neskutečně mě točí, že když si spočítat pojistku, hypotéku, všude po mě chtějí číslo a mail, hned potvrzuji tisíc nabídek a tisíc pravidel a tady má šanci vzniknout něco co nechce nic a má to sloužit všem
          Já osobně bych takový srovnavač uvítal u bank, půjčky, hypotéky, u pojišťoven apod...zajímavé, že na ty jsou regulační orgány krátké...a možná by také některé bojkotovali a plnili nesmysly ;-(

          jcltm takhle to ale fungovat nemůže, nabídkové portály mají být prostě dobrovolné tečka konec 🙂

            okoun jenže dobrovolnost dopadne vždy tak, jako ty portály na hypotéky, půjčky, pojistky apod...
            Prostě komerce a tam to nikdo za úsměv dělat nebude. Tady je to právě pole pro regulátora, ať už v jakémkoli oboru, když už existuje /všeobecně nejsem pro regulaci sám osobně, na druhou stranu, když už zákonem existuje, tak ji efektivně využívejme/

              Prostě musím..

              Prvně. Srovnávač je nástroj, který je legitimizovaný evropskou úpravou, která požaduje, aby v každé zemi existoval NEZÁVISLÝ (už tady se musím smát) nástroj, který umožní spotřebiteli účinně porovnat nabídky na trhu telekomunikací v souladu novelou telekomunikační legislativy. (Shrnutí smlouvy, unifikace podmínek a ochrana spotřebitele, §62,§63,§63(x) ZoEK) dle § 66a ZoEK.
              Polepšovna si to prostě hodila na hrb a řekla: No my to zvládneme - sice nezvládáme vůbec nic - ale tohle bude první věc, která se povede.. No samozřejmě to chtěli co nejlíp, jak to jde, ale dopadlo to jako vždycky.

              Základní problém spočívá v tom, že tam na legislativě a transpozicích sedí opravdu, ale opravdu velmi kompetentní rychlokvašky, které s telekomunikačním právem mají společné jenom to, že zrovna nadenničí u regulace. Pokud už ovládají teorii práva, nemají šajn o aplikační rovině a naopak.
              Takže místo toho, aby byl nástroj založený na datech, které do té bezedné díry 2x ročně rvete, je to založené na buzeraci s nulovou kontrolou dle §118 odst. 12 písm. r)
              Na jediné, na co se zmohli, byla buzerace ve smyslu úplné absence poskytnutí jakýchkoliv dat a to i v případech, kdy jednotlivá osvědčení nevyvíjí samostatnou komunikační činnost, tedy nemají co nabídnout.. Nedej bože, pokud jsou to pouze technické složky pro poskytování služeb, které nabízejí zabezpečení služeb zprostředkovaných.
              Nevím o případě, že by bylo šetřeno to, že na dané adrese sice dle srovnávače podnikatel v komunikacích služby nabízí formálně, ale materiálně tomu tak není.
              Jenom pro skrupuloznost uvádím, že zákon vešel v platnost na přelomu 21/22 a úřad se na přelomu 23/24 začíná ohánět tím, že to k něčemu má sloužit. Jako bychom měli zapomoenout na jeho "úspěchy" na poli velkooobchodních nabídek, tacitní koluze, prodeje digitálních dividend a podobně.. Tahle organizace si nic jiného než veřejné bičování a zesměšňování nezaslouží a nepřesvědčí mě o opaku ani to, že se v rámci x otevřených správních řízení po stížnosti na EK opravili a nezákonné vedení deliktních řízení zastavili. Bohužel zde pomůže pouze jediná věc. Rozpustit, vypustit a napustit znova na zelené louce.. Tak snad už brzy i v ČR.

              Druze, má se jednat o národní nástroj, který se začlení do digitální ekonomiky a elektronické státní zprávy. V poslední době mám vcelku dost informací a zkušeností s elektronickou státní správou v jedné nejmenované největší zemi a mohu říct, že jsme tak na úrovni jejich roku 2008. To je jestli je v Čechách moderní nadávat na cokoliv, to už nechám plně na Vás. Pořadně si to užívejte a chvalte, kudy budete chodit, ničemu se ale potom nedivte, nesvádějte to na blbou náladu a Brusle.. Je to jenom Váš boj.

              Když do srovnávače zadáváte dostupnost, dáváte tam konkrétní adresy nebo celé lokality?

              Když už se tu obnovila zase tato diskuze, tak jsem znovu cvičně zadal do formuláře naší adresu a poptal všechny, co jsou v seznamu:

              Samozřejmě, že vím, že cetin tady optiku ještě nemá dokopanou, takže dostat sem 500Mbps nebo 1Gbps je možné jen bezdrátem.

              Co se mi ale dostalo odpovědi od Forte-net:

              Dobrý den, tento nástroj slučuje data za celou mikro-městskou část (v tomto případě Kostnické náměstí), nikoliv takto přesně adresně, v této lokalitě nějaké domy máme.

              Doporučuji nástroj https://www.mapainternetu.cz/mapa/ , tam jsou adresy mnohem přesnější.

              Nechápu, jak mikro-městká část může být úplně jiná část Prahy (2 vs 3) se vzdáleností bodů 2 km. Chápal bych třeba blok domů.
              A k čemu tady máme 2 systémy a každý zjevně úplně k hovnu.

              Odpovědí na poptáku od ostatních se mi ještě nedostalo a u některých pochybuju, že jí vůbec dostanu.

                Offtopic, ale zaujal mě tarif s názvem "Film za 80 sekund-Gpon". To je jak by někdo prodával kladivo s názvem "Vykradačka auta do 10 sekund-Okno".

                  darklogic Ne každé stahování filmu je automaticky nelegální...

                  skrivy To je zbytečná práce, je to buď chyba nebo zneužití nástroje ze strany poskytovatelů (konkrétní případ nekomentuji) . Já zadávám X různých pražských adres a ve výsledku je vždy podobný mix poskytovatelů, o kterých jsem v životě neslyšel a nabízejících optiku 500 nebo 1000 Mb/s (a partnery Cetinu nejsou).
                  Takže asi tak.

                  Výcuc vyhlášky č. 582/2020 Sb.

                  7.1. Povinný subjekt u jednotlivých služeb volání v pevném místě, internetu v pevném místě a televize uvede jejich dostupnost na úrovni:

                  a) adresního místa, evidovaného v Registru územní identifikace, adres a nemovitostí, nebo
                  b) ulice, nebo
                  c) území obce či městské části nebo městského obvodu v případě statutárních měst a hlavního města Prahy.

                  7.2. Za dostupnou podle předchozího odstavce se považuje služba, kterou je povinný subjekt schopen aktivovat nejpozději ve lhůtě 30 dnů od uplatnění žádosti o poskytnutí služby.

                  V případě podle písmena b) musí být podmínka podle první věty splněna pro 75 % adresních míst dané ulice.

                  V případě podle písmena c) musí být podmínka podle první věty splněna pro 75 % adresních míst území obce či městské části nebo městského obvodu v případě statutárních měst a hlavního města Prahy.

                    📡 Telekomunikace.cz