okoun to jsou pořad jenom výmluvy. Čas investovány do stávajícího klienta je čas ztraceny získáním nového, to je jednoduchá matematika. 90% stávajících klientů ocení, když jim internet šlape a nepotřebují žádné návštěvy, leda byste byli známí, což si nemyslím, že u fungujícího ISP s řádově tisícovkami klientů je možné. Každý solidní technik by měl být schopný vysvětlit zákazníkovi, že to železo co má doma jako router za 300 z Alzy je nutné co pár let měnit i kvůli bezpečnosti. A co se týká konkurence v podobě garážníka, tak sem ještě neviděl ani jednoho, který by byl schopný dodávat kvalitní službu bezdrátem na úrovni optiky. Díky COVIDu úplně všichni pochopili, že internet už není jenom doplněk, ale plnohodnotná základní potřeba pro každou domácnost a tím jak víc a víc lidí pracuje z domu, vzdálená výuka za chvilku nejspíš bude standart a nedejbože k tomu za pár let přibyde i virtuální realita, tak teprve tehdy lidi začnou masivně poptávat optiku a kdo bude vítěz? No určitě ne ten co posledních x let hledá výmluvy, proč ji nestavět.
CAPEX a OPEX jsou financni ukazatele, které nerozeznavaji optiku a bezdrat, ale jenom čísla a každého podnikatele zajímají ve výsledku hlavně čísla. jakýkoli neplánovany výdaj nebo výdaj, který musím znovu investovat do klienta je jenom ztráta investičních peněz - to je myslím někde v prvním semestru na každé solidní podnikatelské škole.