Skoro všichni tu naříkají nad tím, jak je nízká cena toho, co nabízejí. A co takhle se zamyslet nad produktem ? ;-)
Už asi před deseti lety, si mě lidi pamatují z jedné konference v Luhačovicích, kde jsem kdysi prohlásil, že LTE spolkne za chvíli většinu trhu. Njn, jde to pomale, chvíle to nebyla, ale ten směr je jasně dán, bohužel. Jistě už ani jeden z Vás není bez telefonu s daty, jistě každý i mobilnímu operátorovi, platí za DATA-.
Jak to tu napsal Štěpán Beneš, "Velká trojka" to umí zobchodovat lépe, možná to tak vypadá, ale zase vzhledem k ceně pořízení takové jejich sítě, možná pláčou úplně stejně, jen to nedávají na fórum.
Mimochodem, kde jsou na tomto fóru, takoví ti menší než Velká trojka a větší než miniISP ?? proč tu nikdy nikdo nenapíše názor od Edery, Metronetu, nebo třeba i Starnetu ?? půjdou s Vámi v tom zdražování ? Stane se nakonec něco, po čem toužíte ?? nebude to kartelová dohoda, pokud se na tom všichni shodnete ? co když si tohoto fóra všimne ÚOHS a ještě každý co zdraží o 10% dostane flastr ? ;-)
Dnes bych řešil všechno možné, než toto. Můžeme o tom udělat diskuzních 20min na Vigvamu v zimě, kdyby byla nálada, ale mám takový dojem, že se nic nevyřeší.
Stále to řeší Klausova "neviditelná ruka trhu" a ten si ukáže. I arabský obchodník bude smlouvat, smlouvat, ale jak půjdete pod jeho minimum, tak se obrátí na podpatku a končí s Vámi.
Takže trh ukáže své.
Já když to vidím dnes, tak nemít televize-klipy s velkou konzumací dat, tak už není skoro potřeba domů platit pevný internet /vynechme to, že někdo bydlí ještě na Edge a má dvě čárky doma, jako já - ale k tomu také vede 6Mbps DSL, které nechce taky a stromy kam se podívá, takže mu nezbyvá než platit 650CZK měsíčně za 100Mbps od místního ISP/
Pamatuji ještě pevné linky, kdysi řekl ředitel SPTelecomu že nutná cena pro jednu linku je 850korun, před 20lety...během dvou let, co nastoupili operátoři, rozdávali linky zdarma, paušál na 6měs zdarma apod...je to s podivem, tu pevnou linku si málokdo zachoval...a to ani za předpokladu 800set, které chtěl, ani za cenu zdarma, či cokoli mezitím.
Trh si vybral a poučky o nerentabilitě, či nutnosti zdražení tu také nezabraly.
Produkt, který je jedinečný a žádaný, se dá zdražovat do aleluja, ale to co dělají všichni a prodávají všichni, je těžké vzydvihnout jinak než cenou. Viz třeba eshopy, také mají všichni všechno a koupíte tam, kde to vyjde nejvýhodněji