pcwifi
Vůbec bych to neřešil... Není to startovací baterie, kterou potřebuješ mít teplou, aby dala dostatečný výkon pro starter. A protože je to Pb baterie, tak pokud je nabitá, přežije i -30°C. V případě výpadku napájení v mrazu bude mít menší využitelnou kapacitu (u slušnějšího výrobce se dočteš v datasheetu, u žlutějšího výrobce počítej tak o 20-40% méně). Ale v mrazu budeš mít také problém ji nabít, pokud zdroj nemá teplotní kompenzaci odpovídající konkrétní baterii. Ponechání Pb baterie v polonabitém stavu je její rychlá smrt, pokud nezajistíš alespoň velmi pomalé nabíjení...
Obecně tedy je lepší místo nějakého zateplování baterie vyřešit správnou teplotní kompenzaci nabíjení. A holt počítat s tím, že tyhle baterky mají svá omezení. Kolega tu správně napsal, že baterie teplo nevyvíjí (tedy skoro nevyvíjí abychom byli přesní), zateplení tedy nic nepřinese a nějaké bezpečné nízkoteplotní ohřívání je x-krát dražší investičně i provozně než cena takovéto baterie.
Jinak co se týká zmiňované životnosti baterek v UPS zn. APC s tím souhlasím a podotýkám, že tyto UPS jsou křápy, kterým se nevyplatí předhazovat jakoukoliv lepší baterii. Vždycky ji do tří let zlikvidují. Blbá koncepce, blbá konstrukce a blbé měření je toho zárukou. Jsou i jiné značky a ty skutečně dokáží udržet baterii při životě třeba i 10 let. Ovšem cena je jinde a reklamu na ně taky moc neuvidíš.
Ještě bych zmínil, že z tohoto není jiné cesty, než použít jiný typ baterie. Ale ten je na černé listině, protože eko-magoři si myslí, že je lepší 10x vyměnit a znova udělat třeba to olovo místo jedné baterie s životností běžně kolem 50-70 let při velmi malých požadavcích na údržbu a provozní podmínky. Kvízová otázka: bude někdo vědět jaké baterie to jsou? :-)