ČÁST TŘETÍ
ZMĚNA POSKYTOVATELE SLUŽBY PŘÍSTUPU K INTERNETU
§ 11
(1) Poskytovatel služby přístupu k internetu (dále jen „poskytovatel internetu“) je povinen na svých internetových stránkách zveřejnit kontaktní údaje pro účely komunikace ve věci změny poskytovatele internetu, alespoň adresu elektronické pošty. Komunikace mezi opouštěným a přejímajícím poskytovatelem internetu musí být transparentní a musí být zaznamenána tak, aby byl průběh změny poskytovatele internetu prokazatelný. Způsob komunikace lze v průběhu řešení konkrétní změny poskytovatele internetu měnit pouze na základě dohody dotčených poskytovatelů internetu.
(2) V případě existence společného řešení je opouštěný i přejímající poskytovatel internetu povinen jej využít pro komunikaci při změně poskytovatele internetu, nedohodnou-li se jinak.
(3) V případě, že společné řešení neexistuje, určuje způsob komunikace při změně poskytovatele internetu prostřednictvím kontaktních údajů zveřejněných podle odstavce 1 opouštěný poskytovatel internetu, nedohodnou-li se dotčení poskytovatelé internetu jinak.
§ 12
Objednávka změny poskytovatele internetu obsahuje alespoň
a) ověřovací kód pro změnu poskytovatele internetu podle § 34a odst. 5 písm. e) zákona o elektronických komunikacích,
b) jednoznačnou identifikaci přejímajícího poskytovatele internetu a
c) den, ke kterému má změna poskytovatele internetu proběhnout.
§ 13
(1) Lhůta pro realizaci všech úkonů nezbytných pro změnu poskytovatele internetu činí 4 pracovní dny, nedohodnou-li se přejímající poskytovatel a účastník na jiné lhůtě, a začíná běžet ode dne obdržení objednávky změny poskytovatele internetu opouštěným poskytovatelem internetu od přejímajícího poskytovatele internetu.
(2) Opouštěný poskytovatel internetu objednávku změny poskytovatele internetu ve lhůtě 1 pracovního dne ode dne jejího obdržení odmítne, nebo potvrdí. Spolu s potvrzením zašle přejímajícímu poskytovateli internetu alespoň informaci, zda je dotčená služba přístupu k internetu součástí balíčku služeb nebo balíčku služeb a koncového zařízení, v případě, že účastníkem je spotřebitel nebo mikropodnik, malý podnik nebo nezisková organizace podle § 63c odst. 4 zákona o elektronických komunikacích.
(3) Opouštěný poskytovatel internetu odmítne objednávku změny poskytovatele internetu v případě, že
a) eviduje k obdrženému ověřovacímu kódu pro změnu poskytovatele internetu podle § 34a zákona o elektronických komunikacích jinou objednávku změny poskytovatele internetu,
b) je v objednávce změny poskytovatele internetu neplatný ověřovací kód pro změnu poskytovatele internetu podle § 34a odst. 5 písm. e) zákona o elektronických komunikacích nebo
c) objednávka změny poskytovatele internetu neobsahuje údaje podle § 12.
(4) Přejímající poskytovatel internetu je povinen ve lhůtě 3 pracovních dnů od obdržení informace podle odstavce 2 věty druhé v případě existence balíčku služeb nebo balíčku služeb a koncového zařízení na základě pokynů účastníka objednávku změny poskytovatele internetu beze změny potvrdit, nebo uvést nové datum, ke kterému má změna poskytovatele internetu proběhnout, anebo takovou objednávku zrušit. Od obdržení objednávky změny poskytovatele internetu nebo sdělení nového data opouštěnému poskytovateli internetu do data, k němuž má ke změně poskytovatele internetu dojít, nesmí uplynout více než 60 pracovních dnů.
(5) Proces změny poskytovatele internetu je ukončen aktivací služby přístupu k internetu přejímajícím poskytovatelem internetu. Přejímající poskytovatel internetu neprodleně informuje opouštěného poskytovatele internetu o aktivaci služby.
§ 14
V případě, že nedojde k aktivaci služby přístupu k internetu k účastníkem požadovanému dni, přejímající poskytovatel internetu neprodleně informuje opouštěného poskytovatele internetu. Poskytovatel velkoobchodní služby přístupu k internetu obnoví poskytování služby opouštěnému poskytovateli internetu, aby tento mohl poskytovat účastníkovi své služby podle § 34a odst. 8 zákona o elektronických komunikacích.
§ 15
Změna poskytovatele internetu za využití vzdáleného přístupu
Je-li to technicky proveditelné a pokud účastník nepožaduje jinak, umožní přejímající poskytovatel internetu realizaci změny poskytovatele internetu za využití vzdáleného přístupu prostřednictvím přeprogramování identifikátorů komunikačních zařízení bez nutnosti fyzického přístupu k těmto zařízením.
§ 16
Úhrada nákladů společného řešení
(1) Úhrada za přístup do společného řešení podle § 34a odst. 12 zákona o elektronických komunikacích musí pokrývat účelně a efektivně vynaložené náklady na pořízení a provoz systému.
(2) Za účelně a efektivně vynaložené náklady se považují náklady vynaložené na zřízení, údržbu a provoz společného řešení včetně zahrnutí odpisů dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku a osobních nákladů. Náklady, které vznikají na straně poskytovatele internetu pro zajištění jeho přístupu do společného řešení, nejsou v úhradě zohledněny.
### Tak co, už to máte zapracováno, nebo začnete řešit, až ČTÚ pošle oznámení o zahájeni kontroly?