Já si naopak myslím, že o CPE by se měl starat ISP, protože většina uživatelů toho není schopná. Jako dobrou variantu vidím, že CPE je součástí služby, protože tím se eliminuje hromada problémů s tím, že nějaké zařízení je neaktualizované a uživatel jej nechce vyměnit, protože přeci funguje. Navíc si ISP sám může plánovat technologické upgrady a nemusí být omezený na to, co má uživatel zaplaceno. ISP zároveň dostává možnost sledovat kvalitu připojení přímo od uživatele.
A stejně jako vodafone/upc bych uživatelům nedával na výběr jestli asus, mikrotik, tp-link, cokoliv jiného. Prostě jako ISP podporujete to a to, udržujete to aktualizovaný a máte na to infrastrukturu a zbytek Vás nezajímá.
Pak tu jsou power useři, kteří chtějí CPE vlastní (řekl bych, že jich bude promile) a tam bych samozřejmě nechal odpovědnost na nich a nebál bych se opakované incidenty fakturovat.