Ale principem BEV není primárně jezdit zdarma nebo daleko levněji než spalovákem.
Princip BEV je odstranit lokální emise tam, kde nežijí lidé a decentralizace energetiky díky instalaci solárů a zuzitkovani elektřiny v místě výroby.
To, že je to teď o desítky procent výhodnější, je příjemná výhoda. Ale taky nevidím důvod, proč by BEV měly mít zdarma dálnice nebo parkování. Auto jako auto.
A to rikam jako člověk z paneláku, který nabijí za domem u veřejného AC sloupku za 9 Kč / kWh. To je porad mimochodem stále o 1/2 levnější než nafta :-) tady prostě efektivita hraje do karet. Mít domácí zásuvku, kde mám spotovy tarif, dokážu nabijet i za cca 0.5 Kč / kWh, někdy i méně, a při 16 kWh/100 km jezdím za 8 hal na km :-)
To nepočítám úsporu na servisu a pravidelných vymenach oleje a spotřebních dílů….