• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

zdeneksvarc Zkušenost z průběhu minulého roku: benzínový Range Rover, pravidelně servisovaný v originál servisu, mě nechal viset v Chorvatsku. Odtah do ČR 50.000 Kč. V ČR v autorizovaném servisu postupně vyměněno:

  • rozvody
  • vstřiky
  • benzínové čerpadlo
  • olejové čerpadlo
  • svody
  • turbo
  • katalyzátor

Za díly a opravy cca. 180.000 Kč. Auto v součtu v servisu strávilo asi 4 měsíce. Nic z výše uvedeného by se mi v EV nepokazilo, protože to tam vůbec není :-) Teď už je auto v cajku, ale už ho po téhle zkušenosti nechci. Půjde do světa a já už se těším na novou Teslu :-)

    darklogic To je smutné čtení. Range Rovery jsou chronické kasičky na peníze. Málokdo je téhle značce věrný, pokud nepočítám srdcaře do starých defíků. Moje poslední kapka před pořízením Tesly bylo pečené kuře na Stelviu těsně po skončení ušmudlané dvouleté záruky. Následnou anabázi nebudu rozepisovat. Povím jen tolik, že už nechci živit dealerství pod jakoukoliv jejich bohulibou záminkou. A povím ještě jedno. Dealerství jsou obrovská koule na noze automobilek, které na to dojedou.

    Tesla ma mozno know how na samotne gro elektro auta ale na samotny celok isto nie, vsak tam maju fatalny chyby vo vyrobe, zlyhava kontrola kvality...pri modely Y to boli odpadavajuce volanty ci kus strechy ? 🤣

      Tesla je sociálny status....je to nové, je to šik 🙂 všetci čo na to majú to chcú. Kto na to má, nech si kúpi. Tesla je hodne vopred čo sa EV technologie tyka 🙂 VW a pod môžu sedieť v kúte a ticho závidieť.... Avšak zas VW má neuveritelny naskok v projektovaní áut samotných a tak proste tesla trpí na veci, ktoré má VAG už dávno zvládnuté.

        midnight_man Tesla je americká Dacie. Kde nic, tu nic, ale funguje. VW má náskok leda ve vydržování nas*ané dealerské sítě, která možná dodnes splácí půjčky na renovaci showroomů, do které musí zákazník povinně jezdit platit výpalné, aby nepřišel o záruku. EV řadu ID nevyjímaje.

          midnight_man Avšak zas VW má neuveritelny naskok v projektovaní áut samotných

          Ono se ukazuje, že udělat auto s dobrými jízdními vlastnostmi, umí už i kdejaký číňan. VW a spol., kteří si mysleli, že díky těm desítkám let zkušeností mají nějaký nedosažitelný náskok, teď koukají, jak jim ujíždí vlak jinde. Velké rozdíly se dějí spíše jednak uvnitř auta, co se týče výbavy, SW a vylepšujících aktualizacích. V iteracích výroby, kdy se už nečeká několik let na nový facelift, ale novinky se dávájí do nových aut průběžně. A pak v tom globálním ekosystému okolo jako síť nabíječek apod.

          zdeneksvarc Nebyl náhodou proti těm povinným garančkám vydán nějaký zákon? Matně si vzpomínám že o tom něco médii proběhlo...

            o 5 dní později

            Když už se tady diskutuje.
            Nevíte někdo náhodou jak koupit novou ID.4 z německa ?
            Mají tam teď cenovku okolo 34 000 s DPH.

              onas Nebude jednodušší si tam to auto prostě zajet koupit? Jsme v EU, z hlediska papírů by to neměl být problém.

              jcltm blokova vynimka...ale v pripade uplatnovania zaruky robia okolo toho extremne problemy.....a je problematické dokazovat dodrzanie technolických postupov výrobcu 🙂 Vzdy nieco najdu...

                midnight_man No já když vidím co jsou schopny provést autorizované servisy, tak vedle toho je lepší každý druhý garážník...

                Podobné plány mají i ostatní vč. Tesly, takže spíše než game changer to bude jen jeden z účastníků hry v tomto levelu.

                  darklogic jo tím lépe škoda že tohle tu už nebylo dříve..

                  Škoda měla EV vozidlo v kategorie okolo půl mega už mezi lety 2019-2020. Citigoe iV (VW platforma New Small Family / MQB) mělo zaváděcí cenu 429t Kč.

                  okoun Hezká nakupni taska do mesta jako citigo,ale pekne draha..Nedovedl bych si predstavit jet stím s rodinou nekam dal....

                    📡 Telekomunikace.cz