• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Tohle jsou dvě krásná videa o efektivitě aut od Tesly a nabíjení pouze na veřejných stanicích

    okoun Minimálně do roku 2027 nás v EU čeká mediální hnojomet proti elektromobilitě. Důvod jsem psal výše. Evropské automobilky potřebují získat čas. Borec z https://www.youtube.com/@AkceleraceElectric odvádí dlouhodobě dobrou práci. Má fakt trpělivost. Dohadovat se donekonečna s řidiči, kteří tlápou o něčem, co prakticky vůbec neznají.

      zdeneksvarc jasně ale snad každý z nás má vychozenou základní školu a na 2. stupni se probírají všude účinnosti různých pohonů a motorů tak proč někdo tvrdí opak? 🙁

        okoun protože jsou lidi idioti co neumí přemýšlet…. Však všichni děláte s retail zákazníky ne? :-)

        zdeneksvarc On to není jen zájem automobilek, ale i zájem těžařů a zpracovatelů ropy.

        okoun Bohužel, v mnohých ani ta ZŠ nezanechala výsledky. A to procento populace je u nás dost velké.

        no jo, můžu si koupit starší diesel za půlku long range a neřešit to protože až po ujetí 300 tisíc km si ta tesla na sebe vidělá. Tohle neni pro masy.

        Taky mám čoveče základku takže v ideálním případě diesel 300tkm za 2kč/km je 600kkč. Ideální příklad jako to video. To auto stejně 300tkm nenajede resp. už po 150tkm s tím jezdit nechceš.

        Už někdo z vás tu teslu má?

        No a co nový prius? Ale chápu, to je ta sorta lidí co říká na začátku.

          hapi Taky mám čoveče základku takže v ideálním případě diesel 300tkm za 2kč/km je 600kkč. Ideální příklad jako to video. To auto stejně 300tkm nenajede resp. už po 150tkm s tím jezdit nechceš.

          Proč by po 150tkm s tím jezdit nechtěl? Když s tím někdo nalíta ročně 80tkm, tak to má nájezd za dva roky. Spíše bych řekl, že půjde více o stáří, kdy si dokážu představit, že po 10 letech to už bude dost zastaralé, i když to nebude mít najeté ani těch 150tkm.

          A ty výpočty ti taky nesedí, protože vůbec nebereš v úvahu servis. Já třeba v minulém roce utratil za servis benziňáka cca. 170 tis Kč. To pak docela zamává s tím propočtem.

          Už někdo z vás tu teslu má?

          Tak dle komentářů je zřejmé, že @zdeneksvarc už má, já mám objednáno.

            krtko To se pozná srdcař 🤌🍀😍 U nás takhle (TMY Performance < Q4 Veloce )

            darklogic Jasně, žádné výměny oleje v motoru a v DSG, ale 170k můžeš úplně v klidu dát i za servis elektromobilu.

              jenya jako za co 170k Kč? Leda škoda po bouračce ale o tom se tu nebavíme. Třeba u Tesly odešla kamera nebo klika u dveří, to ale nebyla taková položka. Tady jde hlavně o pravidelný servis. Pokud by se měly v servisu řešit i emise na což lidi kašlou tak to by bylo ještě zajímavější číslo...

                okoun U toho servisu spalováku dost záleží na konkrétním autě. Někdy dáš za servis za 10 let souhrnně hodně pod 100k, někdy skončíš po 5 letech se šrotem co se ani nevyplatí opravovat (výměna motoru aj.).

                Jaký je teda správný postup objednání, vyřízení úvěru a dotace u Tesly ?

                  pintero Já to zjišťuju za pochodu, takže nevím, jestli můžu rozdávat moudra 🙂
                  Rozhodně je dobré vědět, kolik si chci půjčit, a pak oslovit úvěrové společnosti, které jsou spolupracujícími partnery s Národní rozvojovou bankou (nrb.cz). Seznam partnerů je na webu NRB. Já dostal nejlepší nabídku od ČS Leasing, podařilo se mi po vyjednávání dostat od nich i dobrou nabídku na havarijní pojištění a povinné ručení. Nejvýhodnější je nechat rozložit splácení na 48 měsíců, pak si nepočítají nic za vyřízení dotace. Lze si dopředu domluvit, že např. 6. splátka bude mimořádně vyšší, což se hodí, protože si člověk může dočasně půjčit více, a pak to rychle vrátit, až NRB pošle zpětně dotaci a nebo až se vrátí DPH.

                  (pokračování později)

                  • cmgn replied to this.

                    darklogic uvazoval jsem úplně stejně. Taky ČS Leasing, 5.38%. To pojištění ještě prozkoumam. Dík za tip! 30% sleva je pěkná

                    (v předchozím díle jsme poptávali dotaci)

                    Ještě je dobré zmínit, že už u poptávání úvěru je dobré vědět požadovanou konfiguraci auta, resp. jeho cenu, a tím pádem lze určit akontaci.

                    Dalším krokem je objednání Tesly. Je dobré si vyhlídnout nějakého oblíbeného Youtubera (nebo svého známého s Teslou), který se zabývá Teslou. U něj se pak najde referral odkaz (mohu poskytnout i můj 🙂 ), přes který se auto objedná. Důvodem je, že díky tomu Tesla nabídne nějaký bonus navíc. Aktuálně to je pokročilý samořídící systém na 3 měsíce zadarmo a prémiová konektivita na rok zadarmo.

                    Po nakonfigurování auta se odešle objednávka a uhradí 6 tis. Kč rezervační záloha. V této době je už dobré mít úvěr aspoň předjednaný, protože v Tesle chtějí do 48 hodin od objednávky vědět, jak a kdo bude auto financovat.

                    No a v tomto bodě se zatím nacházím. Banka by nyní měla začít vyřizovat žádost u NRB na schválení dotace, a pak budou následovat další kroky.

                    (pokračování příště)

                      pro co nejlepší využití dotace je třeba zvolit výši úvěru 300k Kč a splátky na 12 měsíců, v takovém případě bance odevzdáte nejméně na úrocích...

                        okoun Tak pochopitelně, to je to nejnižší povinné minimum. Někomu může ale přijít výhodnější si splátky rozložit na delší období a půjčit si více a ten přeplatek není zase tak hrozný. A další věc je ta, že třeba u ČS Leasing je vyřízení zdarma při splátkách aspoň na 48 měsíců, jinak jednorázový poplatek 10 tis. Kč za vyřízení.

                          📡 Telekomunikace.cz