Ahoj,
už několikrát se mi stal takový divný problém, naposledy teď pátek - v konfiguraci mikrotiku nastavená vysílací frekvence 5700 MHz (ROS 6.49.10, 20 MHz kanál) a při nějaké údržbě na klientech jsem si náhodou všiml, že komunikují na frekvenci 5520 MHz. A pro pořádek dodávám, že jsem to kontroloval na 4 různých klientech. Po restartu APčka zase všichni naskákali na 5700 MHz. Po prohlídce grafů kvality bezdrátového signálu odhaduji, že ten stav pravděpodobně trvá 3-4 týdny.
Klika byla, že se to (asi kvůli DFS) přeladilo jen na 5520 MHz, protože vím že takhle před pár lety konkurence dostala citelný flastr od ČTÚ, kterému sice ukázali přímo v zařízení, že má nastavenou frekvcenci nad 5500 MHz, ale APčko ve skutečnosti vysílalo hluboko dole v indooru a podle ČTÚ poskytovatel odpovídá za to, na jaké frekvenci zařízení vysílá a to bez ohledu na to, co má nastavené v konfiguračním rozhraní.
Proto by mě zajímalo, jestli je šance nějakým scriptem, přes API, nebo jiným způsobem kontrolovat soulad mezi frekvencí, která je v Mikrotiku nastavená a frekvencí, na které skutečně vysílá. Tupé řešení by bylo ty mikrotiky pravidelně restartovat, ale vzhledem k tomu, jak zřídka se to děje to beru až jako poslední možnost.