Mám takovou kacířskou otázku - je nebo není OKU kód "osobní údaj" ?
Problém - podle zákona mám neprodleně po sdělení OKU kódu zahájit proces přenosu služny VoIP nebo internetového připojení. Zákon chápe OKU kód jako "unikátní" identifikátor zákazníka (tedy stejně jako rodné číslo). Ale pokud bude uvedený rovnou na smlouvě (tedy tak jak chce ČTÚ) a tam si ho přečte libovolný zaměstanec, kterému smlouva projde rukama, tak kdykoliv kdokoliv může zahájit proces portace služby k jinému poskytovateli a to i "nepřátelským" způsobem.
Zcela reálně si dokážu představit, že zhrzený zaměstanec těsně před svým odchodem (vyhazovem) zadá požadavek na přenos všech telekomunikačních služeb pryč od stávajího operátora kamkoliv jinam. A než se všechny ty zmatky vysvětlí, tak to bude nějakou dobu trvat a nedostupnost telefonů, nebo internetu může velmi negativně ovlivnit chod celé firmy.
Si pamatuju, že svého času byl u IPEXu OKU kód v samostatné sekci zákaznického portálu, aby k němu neměl přístup kdokoliv třeba z účtárny, ale jen vedení společnosti.
Nemáte k tomu někdo nějaký právní výklad?
A píšete OKU kódy na smlouvu, nebo do samostatné technické specifikace?