JanV Osobně, byť teda nejsem ISP, tak bych prodej klientům asi nedělal. Z několika důvodů.
Reklamace
Když zařízení lehne, tak to přidává hromadu administrativy. Musí se zjistit, jestli je zařízení ještě v záruce. Pokud není, tak se musí klientovi prodat nový. Ten samozřejmě prská, že musí platit.
U pronajatých se tohle neřeší, protože prostě je tvá starost, aby to běželo a klient je spokojený, že to běží.
Upgrady sítě
Při upgradu sítě nemusíš řešit s klientem, že jeho zařízení je už staré a nehodí se ti do sítě. Prostě přijdeš, upgradneš, řekneš, že to poběží rychleji a jdeš o dům dál.
Aktualizace
Ve všech zařízeních jsou bezpečnostní chyby, které postupně vyplouvají na povrch. 99% zákazníků svá zařízení rozhodně nebude aktualizovat, takže i v rámci ochrany své sítě by bylo dobré, kdybys to dělal ty.
Větší fuck-upy, vadné série
V případě větších fucku-pů nějakého z výrobců se stejně jako výš s nikým nemusíš dohadovat. Sice tvá peněženka nejspíš zapláče, ale zákazníci dostanou funkční službu a o nic se nemusí starat.
Naopak při prodeji, když po půl roce zjistíš, že to jsou sračky a dělají ti třeba arp stormy v síti, tak máš problém.