Tak Update k původnímu tématu: Po týdnu se sami ozvali Starneti, že se určitě na ten problém chtějí podívat na místě, že to vypadá na špatnou kabeláž za ONT ... tak přece jen uvidím, jak se drbou na hlavě, až se píchnout svým patchem do ONTu a uvidí, že je to skutečně někde v jejich síti. 😃

o 21 dní později

Tak jen píchnu další update.... Problém mají hlášený více než měsíc a Starneti neumí změnit tarif na GPONu. A jsou úplně zoufalý, prý nevidí konfigurace, kde by něco bylo špatně. 😃 😃 Z těch telefonátů tipuji, že nemají jaksi přístup (login) do síťových prvků a nemají nad sítí vůbec kontrolu. Admin ani na telefonu netuší, na který GPON uzel je náš dům napojený. 😃 😃 Jak je to reálné, že koupili něco a jen se modlí, že to pojede dál? 😃

    Jako pokud k tomu nemají přístup, tak mám hromadu otázek. Jako třeba, jak řeší nový přípojky? Jak řeší update prvků? Jak řeší monitoring?

      besoon Jako třeba, jak řeší nový přípojky? Jak řeší update prvků? Jak řeší monitoring?

      Skoro bych se vsadil že to neřeší nijak...

      besoon a to jak jste psal že někdo přijede osobně dopadlo jak? Dorazil tahač kabelů usoudil že za něj v cajku a odešel? 😄

      Týpek co dorazil, byl hodně v pohodě. Za 5 minut zjistil, že fakt je to v síti řekl, že je tam úplně zbytečně, když to mají v tiketu a že na centrále jsou *****. Pak jsme hodinu kecali o hardware. 😃

      No a pak se dva týdny nikdo nepozval, tak jsem začal každý den volat na support, že mi včera slíbili, že mi zavolají. Po týdnu jsem je konečně asi přestal bavit, dneska telefon s oblastním adminem a problém vyřešen. Docela jsme si pokecali.

      Alfou a Omegou všeho je to, že ve Starnetu levá ruka neví co dělá pravá. Admin pro oblast měl dovolenou a nikdo jiný to opravit neuměl a na centrále netušili, že má daný člověk dovolenou. No prostě korporátní bordel, kdy lidi "v terénu" jsou schopný, ale managment a výměna informací je tragická.

      Jo a pro STARNET menežment, protože to tu čte: Když už chcete všechno honit přes support pomocí tiketů a rozhovory nahráváte, tak si nasaďte STT (Speech-to-text) a přepis rozhovoru připojte k tiketu. Tak chudý nejste, aby jste si nemohli zaplatit ChatGPT. A zachováte tak surové informace i přes totální neumětely, kteří 80% info ztratí.

      Nezbývá než to zakončit, kulturní tečkou...

      Síť nám spadla, síť nám spadla,
      kdopak nám ji opraví?
      Hlavní admin, není v práci,
      a jiný to neumí.

      Vytočíme všechny čísla,
      třeba někdo zvedne to,
      když to spraví, dáme mu klid,
      celej měsíc kafe, jo!

        besoon tak aspoň že tak 😄 Váš osud byl takzvaně ve Hvězdách 😄 ale nakonec cestu našel 🎉

        Je to fakt smutný, jak jim funguje support. Očividně mají regionální týmy, které mají vysokou míru autonomie, ale komunikace centrály s nimi je hodně nefunkční. Been there, done that. Od té doby, co mají naši zákazníci k dispozici ticket systém a email vedoucí rovnou na team-leadery vývojářů (ti oblíbenější dokonce tel. číslo) a bypassnuly jsme 2-3 lidi v komunikaci nám najednou support začal fungovat o dost lépe a rychleji. 😃

        o měsíc později

        losexitos Dle zápisu nabídli nejvíc, nedivím se tedy že to prodali jim

        losexitos
        Nemám moc představu, je to málo nebo moc? :-) U takové sítě na dědině...

        No jestli tam byl nejvyšší tarif 10/10, tak potěš koště. Nový majitel bude asi dost investovat do upgradu, tam mu zmizí další prašule ...

        losexitos nemyslim si, ze je to sen ale realita trhu...Ak to je "24 mesiacov per klient" tak potom su to socka klienti a tak to vychadza...kupis to, sockam musis zdvihnut aj tak ceny a ked to ma rozumne fungovat vymenit aj kopec HW...takze zrazu je to klient za 48 mesiacov...

        📡 Telekomunikace.cz