gsmsoft Tak buď pro něj uděláš speciální tarif, na mikrotiku nasadíš brutální QoS s aktivním burstem (třeba burst time 10 minut max. rychlost 200MB, pak ořezat na 100.... a když si bude stěžovat, tak se odkázat na VoP, určitě tam budeš mít něco něco podobného jako "Opatření řízení provozu za účelem zajištění integrity sítě uplatňovaná poskytovatelem mohou mít vliv na odezvu, rychlost stahování nebo nahrávání, a mohou omezit dostupnost některých služeb. Uplatňování těchto opatření pro řízení provozu nejsou porušením Smlouvy ze strany poskytovatele....."
Jestli ho omezíš v rychlosti proto, aby jsi mohl splnit dodávku služeb ostatním zákazníkům, tak proti tomu může tak maximálně slovně protestovat, nebo si zvolit jiného poskytovatele.
Další možností je podívat se na provoz, odkud stahuje a kolik má otevřených konexí a začít mu limitovat otevřené konexe. Jestli to dál přeprodává, s vhodně nastavenou limitací otevřených spojení bude mít problém.
No a nejdrsnější varianta je nastudovat si jak na mikrotiku funguje ve firewallu pravidlo Random a zahazovat nějakou hodně malou, náhodonou část provozu. V extrémním případě napiš těch random pravidel několik, nech je opakovat v různých časových intervalech a čekej. Dřív nebo později to borecne vydrží, zavolá že mu nějak blbně internet a pak už to je jen na tvojí kreativitě. Do sítě na kontrolu nikoho cizího pustit nemusíš a pak se "čirou náhodou" může taky stát, že se technické problémy opakovat tak často, až to borec nevydrží a půjde ke konkurenci.
Navíc jestli má negarantovanou linku, tak si určitě neplatí garantovaný servis - pak je ideální pokud se technické problémy objeví třeba v pátek před prodlouženým víkendem. Když zavolá na servis, odkážeš ho na nejbližší pracovní den...
Možnosti máš neomezené, buď trochu kreativní 🤣