• Ostatní
  • Vyuziti AI voicebota jako doplnek k infolince

Asi nasledujíciim dotazem vzbudím trochu kontroverze, nicmene s tím tak nejak pocitam, ze nazory na tuto oblast budou ruznorode

Pred nejakou dobou jsem zahledl, mozna zde na foru, mozna na root.cz, prispevek, tykajici se nejakeho maleho lokalniho ISP, myslim ze nekde z Čech, ktery si jako doplnek k zivemu cloveku na infolince, zavedl i AI voicebota, ktery pomaha s odbavovanim hovoru ve vice vytizenych casech. Nedari se mi clanek vsak dohledat, nepamatuji si ani jmeno toho ISP, abych se alespon pres Google dopatral. Tohoto voicebota meli natrenovaneho tak, ze dokazal odbavit vetsinu pozadavku, se kteryma klient volal, tak jak kdyby se jednalo o ziveho cloveka. Pokud byla nejaka slozitejsi situace, ktera vyzadovala lidskeho operatora, tak klienta ne nej prepojil, pripadne si operator mohl hovor rovnou prevzit. Zivy operator zaroven videl celou predchozi konverzaci klienta s voicebotem a nemusel se tak klienta ptat znovu na to same.

Premysleli jsme prave nad timto vyuzitim take, aby bylo mozno obslouzit vice klientu naraz, kdyz bude zivy clovek, zaneprazdnen hovorem s klientem ktery se dovolal jako prvni v rade. Nekdy se nam pokousi dovolat i 4 nebo 5 lidi najednou a tak by to alespon mohlo urychlit vyrizovani. Neni v umyslu tim zcela nahradit infolinku. Nez se ale neco takoveho nasadi do ostreho provozu, budeme nejprve testovat lokalne na ruznych scenarich, vcetne takovych slozitych, ktere dostanou do kolen i lidskeho operatora 😃

Nevite nekdo vice podrobnosti, o jakeho ISP jde, pripadne jak se jmenuje reseni, ktere vyuzivaji?
Delal jsem si zatim nejaky pruzkum, jake mame moznosti, nasel jsem soft s nazvem "Convo", ktery kombinuje komponenty "Silero TTS" a "Rasa (chatbot)", ktery by mohl vyhovovat nasim potrebam. HW kde bychom to provozovali k dispozici mame. Cilem je totiz provozovat to lokalne, bez zavislosti na serverech treti strany, coz by toto reseni splnovalo.

Snad jsem myslenku rozepsal dostatecne, mozna jeste neco upresnim..Pripadne jake mate vy nazory a zkusenosti se zavedenim AI, jako doplnku k technicke podpore?

Budu rad za jakoukoliv konstruktivni kritiku.

Při zřizování domácích/podnikových linek dávám přednost hlavně lokálům. Jedním z důvodů je, že nemají přesně tyhle věci a jsou flexibilnější. Kvůli AI botu na telefonu jsme zrušili několik firemních přípojek u Vodafonu (exUPC) a převedli je k místním nebo tier1 ISPíkům.

Třeba u o2 mi ta "virtuální asistentka" vyhovuje.. dřív jsem musel složitě hledat možnost ohledně přepojení na živou opici a teď stačí říct nějakou blbost a je to 😃

    m4rk3J nebo mlcet jako na lince CEZu a taky te rovnou prepoji na operatora🙂

    Dělá to ipex a ceny se mohou různit, já když to poptával v listopadu, vycházelo to na 10t měsíčně. Jinak zde fungují Murphyho zákony lépe jako nikoliv jindy. 3 hodiny nezazvnoní telefon a pak si vzpomenu 3 najednou.

    • Upraveno

    My máme komplet Infolinku na AI. Odbaví to 80% všech požadavků, aniž by někdo poznal jestli se zákazníkem mluví AI nebo člověk. Je možné to pustit nad OpenAI nebo Anthropic, a z našich několikaletých zkušeností víme že to chce jiný přístup, než je běžná praxe u robotů na infolince dnes. Máme svoje vlastní řešení. Ale voice zatím nepoužíváme, je moc poznat že to je robot. U psané formy nikdo nepozná rozdíl. Pokud by to někoho zajímalo, tak plzz PM.

    o 7 dní později

    📡 Telekomunikace.cz