rouchi:Gentlebox chytíš i zezadu, pokud to zkoušíš na 20m, co čekáš? Takhle to bohužel funguje u každé antény ale třeba u NS5 a podobných klonů uplně extrémně.
Rušení Novy od mikrotiku?? Tohle se u probíralo, rušení způsobují spínané zdroje, pokud kopupíš "normální" a ne nějaký šmejd, žádné rušení se nekoná
Odcházející karty v MK? Ano, samozřejmě záleží na tom, co použiješ za anténu! Z 600ks CM9/R52 asi 10 co jsem posílal na "opravu".
Oproti tomu ubnt cca 100ks (80 WISP/20NS5) z toho 12 odpálených ethernet portů (u mk 3 z 600ks), 8 shořených origoš zdrojů, 7ks s "houpajícím signálem" které jsem musel stáhnout protože to bylo nepoužitelné, 2 ohluchlé, a pak 4 další které pro jistotu vůvec nic neskenují.
Stabilita zařízení, tuhnutí? Mk, pár kusů, ano, občas se stane že při náhlém vypnutí a zapnutí elektřiny nenaběhne, vybavuju si cca 4-5 případů, jinak o ničem podobném nevím. Wisp/NS5? Ano, a když wím že klient má doma jedno z těchto zařízení, rovnou říkám aby ho zkusili vypnout zapnout. Bohužel tak jak jsem tohle byl zvyklý říkat jako první radu dob 2,4ky, a velmi rychle jsem se na to přestal ptát u mikrotikových klientů, zase jsem to musel začít říkat u Wisp/NS5. Pak že pokrok jde dopředu.
Dobře si všimni celkového poměru mk vs ubnt kerý mám na síti.
Samozřejmě chápu, že s 30 klientama a dvěma všesměrkama nemůžeš nikde nabrat ani základní zkušenosti. Co ale nechápu, že člověk může naprosto ztratit soudnost, a myslet si že on přece všemu uplně rozumí, a jeho řešení je to nejlepší.
Já sám mám v okolí jednoho poměrně velkého isp, a ten cpe ke klientům pouze NS5. Ať si cpe, jednou je to nejlevnější řešení pro klienty a on potřebuje aby připojovací poplatek byl co nejmenší, je to jeho volba. Já jsem donedávna ještě třeba wispy taky používal, ale jak se mi zdálo zezačátku toho řešení výborné, postupem jsem zjistil, že je ve všech ohledech mk prostě lepší. Každého klienta který zavolá se zájmem o připojení upozorním, že jsou na trhu i levnější zařízení než nabízíme my, ale prostě máme nejlepší zkušenosti právě s mikrotikama. ještě se mi nestalo aby klient řekl: jo, mě se to ale zdá hodně, něbylo by něco levnějšího?