Já používám jeden zdroj a u něj mám klasickou autobaterku (elektrolyt se prakticky nevypařuje při těch napětích okolo 13,6V) Yuasa. Je tam už rok a z původních 40Ah má už jen 32Ah :-( Každýho půl roku dělám test. Ale je fakt že vybíjím jen do 11,1V, kdybych to dal ještě níž, tak by měla asi víc. Ale trochu mě to zklamalo, čekal jsem, že vydrží víc. Je sice pravda, že je to hodně v teple (teď v těch vedrech je tam tak 37°C).
Možná ta Yuasa není moc velká kvalita, protože doma mám ještě jednu obyčejnou olověnou vyřazenou z auta (špatně točila v zimě) a ta si pořád drží kapacitu (opět je držená asi na 13,7V)
Jinak se doporučuje i UPSkový baterky a jakýkoliv olověný aspoň jednou do roka vybít a nabít, aby se rozrušila vrstvička sulfátu co tam vzniká - baterka vytažená z UPSky (nebo jakýhokoliv jinýho zálohovacího zdroje) má vcelku velkej vnitřní odpor a při zátěži jí napětí poklesne mnohem víc, než když se vybije a znova nabije a pak se udělá ten test znova. Tohle jsem už několikrát zažil, když jsem dělal testy baterek co mám v různejch záložních zdrojích, tak jsem si říkal, že už je prakticky po ní, když jsem ju zatíži a napětí kleslo na nějakejch 12,2V, ale po "resetu" (vybití na ~10V a znovu nabití) funguje jak zamlada (jen samozřejmě kapacita je horší)...